Válságban is nőtt a magyar DM forgalma

Vágólapra másolva!
A recesszió ellenére is nőtt 5,46 százalékkal a DM (Drogerie Markt) magyarországi érdekeltségének forgalma a 2008/2009-es gazdasági évben, és elérte a 63,7 milliárd forintot - közölte Wolfgang Strasser, a DM Kft. ügyvezető igazgatója szerdán a cég budapesti sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

A DM Magyarország forgalma a 2007/2008-as gazdasági évben 60,4 milliárd forintot tett ki, míg azt megelőzően a 2006/2007-es évben 51 milliárd forint volt. A DM Magyarországon 250 üzletet működtet.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a DM konszern a szeptember 30-val zárult gazdasági évben először lépte át az 5 milliárd eurós, a mintegy 1300-1350 milliárd forintos forgalmat, ami csoport szinten 11,6 százalékos növekedés.

A DM konszern teljes piaci részesedése a 2008. július 1. és 2009. augusztus 31. között 12,8 százalék volt, szemben az előző év hasonló időszakában mért 13,3 százalékkal. A drogériák forgalmát tekintve ugyanezekben az időszakokban a dm piaci részesedése 52,6, illetve 52,3 százalék volt. A visszaesést, illetve a drogéria-piacon a szerény növekedést az ügyvezető igazgató a kedvezőtlen gazdasági körülményekkel magyarázta.

Wofgang Strasser elmondta: Magyarországon csütörtökön nyílik meg a DM 251. üzlete Győrben. Magyarország a DM-boltok számát tekintve Németország és Ausztria után harmadik a sorban.

Az ügyvezető igazgató a magyar leányvállalat nyereségéről nem kívánt bővebb információt adni. Annyit azonban elmondott, hogy a nyereség fedezi a fejlesztési költségeket.

Józsa Mariann beszerzési és marketig vezető megjegyezte: Magyarországon az utóbbi időszakban az üzletek fejlesztése állt a középpontban. Erre összesen mintegy 3 milliárd forintot költöttek. Hozzátette: ennél többet, de 10 milliárd forintnál kevesebbet fordítanak majd az érdi logisztikai park területén felépülő új raktárbázisra. A létesítmény várhatóan jövő év szeptemberére készül el.