A társaság pénteken közzétett gyorsjelentése szerint a szeptemberrel véget ért negyedben 229,8 millió dollár - részvényenként 63 cent - adózott eredményt, és 1,79 milliárd dollár bevételt ért el.
Leghíresebb terméke, az idén 50 éves Barbie baba értékesítése világszerte 8 százalékkal csökkent, kivéve az Egyesült Államokat, ahol a 3 és 10 év közötti lányok 90 százalékának legalább egy ilyen babája van, a 3-6 éves korosztályban pedig egy kislánynak átlagosan 12 Barbie-ja van, és a termék idén július és szeptember között is nagyjából ugyanúgy fogyott, mint egy évvel korábban.
Más Mattel márkák forgalma ugyanakkor a válság ellenére világszerte növekedett: Hot Wheels játékautókból például 9 százalékkal, az American Girl babákból és kiegészítőkből 4 százalékkal többet adott el a cég, mint a tavalyi harmadik negyedévben.
Az Amerikán kívüli piacokon azonban végül 14 százalékkal, a hazai piacon 2 százalékkal csökkent a bevételük. A jelentés szerint a visszaesés egyik fontos oka, hogy az idén nyáron nem kerültek a mozikba olyan nagy sikerű gyerekfilmek, mint például a High School Musical és folytatásai, amelyekre rácsatlakozva játékbabákat és más termékeket lehetett volna piacra dobni.