Növelte forgalmát a Malév

Vágólapra másolva!
A Malév 8 százalékkal növelte forgalmát a második negyedévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva, annak ellenére, hogy az iparágban jelentősen visszaesett az utasforgalom - közölte Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese kedden a Budapesten tartott sajtóbeszélgetésen.
Vágólapra másolva!

Az év elején új alapokra helyezett kereskedelmi stratégia eredménye a második negyedévi növekedés - mondta a Germanwings egyik alapítója, a SkyEurope egyik korábbi vezetője, aki az év eleje óta a Malév alkalmazottja. Hozzátette: az első negyedévben 10 százalékkal esett vissza az utasszám, részben a Budapest Airport dolgozóinak sztrájkja miatt.

Karim Makhlouf megjegyezte, hogy a magyar légitársaságon kívül Európában csak a Swiss és a Turkish Airlines-nak sikerült növelnie a forgalmát.

A második negyedévben a Malév átszálló utasainak száma 15 százalékkal emelkedett, és az utasforgalom alapján 3,2 százalékponttal 43,4 százalékra nőtt a magyar piaci részesedése. Ebben az időszakban a kapacitásokat mintegy 9 százalékkal bővítette a Malév. Javult a férőhely kihasználás, aminek átlaga a negyedév során elérte a 70 százalékot.

Az új stratégiában fontosabb célcsoport a vállalati utazóké. A Malév a nagy cégek mellett a kis- és közepes vállalkozásoknak kínál terméket, aminek hatására a magyarországi vállalatokkal kötött szerződések száma megduplázódott, a külpiacokon pedig 34 százalékkal nőtt a céges ügyfelek száma.

Bár az egész légiparban mérséklődtek a jegyárak, átlagosan 20 százalékkal 120 euróra, és ez alól a Malév sem kivétel, de a magyar légitársaság ellensúlyozni tudta ezt az utasforgalom növelésével.

A kereskedelmi stratégia részeként a cég növelni szeretné a legolcsóbb értékesítési formát jelentő online eladásokat. Jelenleg az összes jegyeladás 10 százaléka az online, a cél a 25 százalék elérése az idén, a következő három évben pedig 40 százalékra történő növelése. A Malév Air Tours-szal bevezetik az egy és kétéjszakás hotelcsomagot, és együttműködést kezdtek a szupermarket hálózatokkal is.