Nekimegy a Microsoft és a Yahoo a Google-nek

Vágólapra másolva!
Sikeresen megegyeztek a Microsoft és a Yahoo vezetői, és egyesítik az online keresési és hirdetési szolgáltatásaikat, hogy fel tudják venni a versenyt a Google szolgáltatásaival szemben. A Google eddig az amerikai internetes kereső piac 65 százalékát birtokolta, a Microsoft a 8,4 százalékát, míg a Yahoo a 19,6 százalékát.
Vágólapra másolva!

"A fogyasztók, a hirdetők, a felhasználók, a cégek, tehát mindenki jól jár a Yahoo és a Micrososft közti egyezséggel" - legalábbis így vélekedik az ügyletről a két érintett vállalat. A szerdán bejelentett megállapodás értelmében a Microsoft átvállalja a Yahoo keresőjének működtetését, míg a Yahoo lesz a kizárólagos felelős az értékesítésért az online hirdetési piacon.

A Yahoo vezérigazgatója, Carol Bartz szerint "ez a megegyezés rengeteg előnnyel jár, és egy új korszakot alapoz meg az internetes innovációban és fejlesztésben". Kiemelte, hogy a nagyobb méretekből fakadó előnyök mindenkinek jót tesznek majd, a hirdetők leginkább az egységesített kezelői felületből és a vállaltok közös hirdetési részlegéből fognak profitálni.

A Microsoft is elégedett az üzlettel. Steve Ballmer vezérigazgató szerint a Microsoft új keresőmotorja a "Bing" megfelelő méretű lesz ahhoz, hogy alternatívát nyújtson egy olyan keresői piacon, amit eddig csak egy szereplő dominált. Ballmer is hangsúlyozta az egyesülés úttörő jellegét.

Amennyiben a piaci felügyeletek nem emelnek panaszt az egyezség ellen, úgy 24 hónapon belül megtörténhet a két cégnél a keresés és hirdetés integrálása, ami a szerződés szerint 10 évig marad érvényben. A Yahoo a maga részéről további 250 millió dolláros éves működési profitot vár az üzlettől. A Microsoft nem közölt adatokat az előzetes bevételi elképzeléseiről.