Csökkent a jégkrémfogyasztás

Vágólapra másolva!
A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a szervezett kiskereskedelemben, 2008. július-2009. júniusban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrémekre. Közel kétharmad pedig a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya.
Vágólapra másolva!

A Nielsen piackutató vállalat legfrissebb adatai szerint mennyiségben - összesen - mintegy 23 millió liter hideg édességet adtak el a boltokban, a legutóbbi év során, 3 százalékkal kevesebbet, mint azt megelőzően. Értékben a piac 2 százalékkal bővült 2008. július-2009. júniusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva.

Az úgynevezett impulzus jégkrémek idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest. Amíg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1 114 forintot regisztrált a Nielsen most júniusban, addig múlt év júniusban 1301-et, tavalyelőtt pedig 1221-et.

Ugyanakkor az otthon fogyasztott nagy kiszerelésű termékeknél 603-ról 609 forintra változott a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, literenként.

A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzlettípus. Az impulzus jégkrém 63 százalékát ebben a csatornában vásárolták az emberek, ahogyan egy évvel korábban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél pedig 53 százalék a 401-2500 négyzetméteres üzletek részaránya. Itt 3 százalékpontos emelkedést mutatnak az adatok.

A 401-2500 négyzetméteres csatorna vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: Idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.

Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A mutatók nem változtak, egyik évről a másikra.

A nagy kiszerelésű jégkrémeknél viszont magas, 29 százalék a hipermarketek részaránya, az összes megvásárolt mennyiségből.