Itt olvashatja a válság híreit!
Nagy gondot okoz, hogy sem a személy-, sem a teherszállítás terén nem tapasztalható fellendülés, az elmúlt év hasonló időszakához képest. Sőt valójában az előbbi 10, az utóbbi 21 százalékkal esett vissza az elmúlt három hónap során - szerepelt a Napi Gazdaságban.
A fellendülés elmaradása mellett a nyersolaj hordónkénti ára a december végi 32,4 dollárról 66 dollárra emelkedett, a lefoglalt utakat világszerte az április óta 66 országban észlelt sertésinfluenza teszi bizonytalanná, a pesszimizmus alapját pedig a Nemzetközi Valutaalap által 2009-re prognosztizált 1,3 százalékos globális visszaesés adja.
Az IATA vezérigazgatója, Giovanni Bisignani szerint Mindezek miatt 2011 előtt nem számíthatunk az ágazat fellendülésére és a helyzet normalizálódására. Az ágazat visszaesése, az elmúlt hét hónap során először, áprilisban némiképp lelassult, ám ez csupán a húsvéti ünnepek miatti utaknak tudható be, a májusi előrejelzések már ismét két számjegyű forgalomcsökkenésről tanúskodnak.
Bisignani állítása szerint a folyamatok a repülőgépgyártókra is hatással lesznek: a Reuters számításai alapján 2009-re 500 milliárd dollár értékben érkeztek megrendelések, ám a bankkölcsönök nehézkessége miatt a Boeing és az Airbus által leszállított gépek száma 2010-re akár 30 százalékkal is visszaeshet.