Ügyfél-azonosítók megszerzésére irányuló adathalászattal próbálkoztak az MKB Bank ügyfeleinél. A pénzintézet azt közölte a az MTI-vel, hogy a támadást "sikeresen kezelte", így az incidensből sem az ügyfeleknek, sem a banknak nem származott kára.
A hitelintézet az esetről részletesen tájékoztatta ügyfeleit, annak érdekében, hogy az esetleges jövőbeni próbálkozások se okozhassanak nekik semmilyen kárt vagy kellemetlenséget.
Az MTI úgy tudja, hogy a csalók az MKB Bank nevében e-mailt küldtek, amely egy hamis, az MKB Bank honlapjára hasonlító oldalra próbálta csalni az ügyfeleket, internetes azonosítóik megszerzése végett.
Az [origo] információi szerint a bank egyebek mellett sms-ben értesítette ügyfeleit, arra figyelmeztetve őket, hogy biztonsági okokból a Netbankárt ne használják elektronikus levélben kapott linken keresztül.
Lapunk banki forrásból úgy értesült, hogy magyar idő szerint szerdán hajnali négykor indult a támadás, külföldi szerverről küldött e-mailekkel. Forrásunk megfogalmazása szerint "meglehetősen gyatra kísérlet volt", így végül egyetlen ügyfél sem sétált be a csapdába.
Hozzátette, nem tudják pontosan, hány emberhez juthatott el a csalók e-mailje, miután nemcsak ügyfelek kapták meg, hanem olyanok is, akik a bankkal nem állnak üzleti kapcsolatban. Összesen három ügyfélről tudnak, akik a hamis internetes oldalra jutottak, de káruk ebből nekik sem származott.
A bank egyébként egyszerre több ügyféltől és másoktól is kapott riasztást a felismert adathalász-kísérletről. Ezután a CERT Hungary szakembereivel együttműködve hamar sikerült leállítatnia az illetékes külföldi szolgáltatóval a kérdéses weboldalt üzemeltető szervert.