Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!
A Hospodarské Noviny cikke szerint a Tesco Stores szlovákiai marketingigazgatója elmondta: összehasonlítják az árakat a környező országok - elsősorban Csehország és Magyarország - megfelelő termékáraival, majd ennek megfelelően csökkentik az árakat szlovákiai áruházaikban is. A vállalat mintegy ezer termékféleség árösszevetésére és ármérséklésére készül.
Michal Stadler szerint a napi fogyasztási cikkeknél 10-30 százalék, a kozmetikai termékeknél 35-40 százalék árcsökkentés reális a környező országok árait figyelembe véve.
Mivel Szlovákiában bevezették az eurót, ehhez képest pedig az összes környező ország devizája nagyot gyengült (a hrivnya mélypontokat döntöget és a közép-európai devizaák sem most élik fénykorukat), egyre több fogyasztó jár a környező országokba vásárolni, a határok mentén bevásárló-turizmus kezd kialakulni. A szlovákiai eladók a belső kereslet elapadása ellen szeretnének fellépni.