A roncsprémiumtól futnak az autók

Vágólapra másolva!
Az Opel és a Volkswagen után már a Fordnál is pótműszakokat kell beiktatni, hogy eleget tudjanak tenni a roncsprémiumnak köszönhetően megugrott keresletnek Németországban.
Vágólapra másolva!

Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!

A Ford kölni üzemében nemcsak a rövidített munkaidő szűnt meg, hanem márciusban és áprilisban a hétvégeken hat pótműszakot is beiktatnak. Április 20-ától naponta 100 autóval többet fognak összeszerelni összesen napi 1850-et.

A roncsprémium januári bevezetése óta több mint négyszeresére nőtt a kereslet Németországban a Ford modellek iránt: az első negyedévben 58 378 megrendelést kaptak a kereskedők, egy évvel korábban 13 317-et.

A Volkswagennél is közölték, hogy pótműszakok váltják fel az eddigi rövidített munkaidőt, a wolfsburgi központi gyárban e hónapban három pótműszak lesz hétvégeken. Az átlagoshoz képest naponta háromszor több megrendelés fut be a kereskedőkhöz, és olykor négy héttel is meghosszabbodik a várakozási idő egy-egy modellre. A VW februárban még ötnapos kényszerpihenőre küldött mintegy 61 ezer dolgozót.

A VW-hez tartozó Skoda is profitál a roncsprémiumból, az első negyedévben háromszor annyi megrendelést kapott, mint egy évvel korábban. Az év egészében kétszámjegyű növekedést várnak az értékesítésben tavalyhoz képest. Az idén legkevesebb 133 ezer Skoda eladására számítanak Németországba a tavalyi 121 ezer után. A Skoda piaci részesedése is jobban alakul a vártnál, már 5 százaléknál járnak, miután korábban egész évre 4 százalék körüli részesedést kalkuláltak.

A dél-koreai Kia is a vártnál jobban teljesített, az idén 30 ezer autó eladásával számoltak, de az első negyedben már ennek a felét teljesítették. A román Dacia termelésének több mint 50 százalékát Németországba exportálja. Az egész német autópiacon az első három hónapban 974 789 új autót helyeztek forgalomba, 12,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.