Népszerűbb az internetes banki ügyintézés

Vágólapra másolva!
Tovább nőtt az online banki szolgáltatásokat igénybe vevők száma Magyarországon az elmúlt egy évben az NRC Piackutató és a TNS VMR (Visitor Media Research) kutatásának adatai szerint.
Vágólapra másolva!

A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte tízezer ember online megkérdezésével.

Az NRC MTI-hez csütörtökön eljuttatott sajtóközleménye szerint a 18-69 éves netezők 85 százaléka rendelkezik folyószámlával, amelyhez több mint 40 százalékuk vesz igénybe online banki szolgáltatást. Internetes bankolással nem csak a fiatalabbak élnek; a középkorú és az idősebb korosztály tagjai is hasonlóan magas arányban használják az ügyintézésnek ezt a formáját.

A nemek szerinti megoszlást vizsgálva a férfiak egyértelmű fölénye figyelhető meg. Míg a nők körében a folyószámlával rendelkezők 34 százaléka veszi igénybe az elektronikus bankolást, addig a férfiaknak csaknem fele él a lehetőséggel, és használja ki az ebből eredő előnyöket.

Az erősebbik nem nagyobb kezdeményezőkészsége a kutatás szerint egyrészt abból adódhat, hogy a férfiak jellemzően nyitottabbak az új szolgáltatások iránt, de az is szerepet játszhat benne, hogy a nőknek a bizalom kialakulásához nagyobb szükségük van a személyes kontaktusra, a közvetlen kommunikációra.

Az online bankolás igénybevétele településtípusonként is eltérő. A szolgáltatást használók aránya a fővárosban a legmagasabb; a folyószámlával rendelkező budapestiek fele rendelkezik elektronikus hozzáféréssel folyószámlájához. A megyeszékhelyeken ez az arány 44, egyéb városokban és falun, valamint a községekben 33 százalék.

A magasabb fővárosi arány több tényezőből is adódhat. Egyrészt, bár a bankfiókok száma és sűrűsége magasabb, mint vidéken, ez nem jár egyértelműen együtt az egy fiókra jutó alacsonyabb ügyfélszámmal. Másrészt, az eltérő társas viselkedési kultúra is befolyással lehet az összetételre, például az, hogy vidéken inkább igénylik az emberek a személyes kapcsolatot a bankfiókban, mint a fővárosban.