Vágólapra másolva!
Tavaly a negyedik negyedévben 3,5 százalékkal, éves szinten 2,9 százalékkal csökkent a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmi forgalma az előző év hasonló időszakhoz képest az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint.
Vágólapra másolva!

Tavaly az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum termékek bolti eladása értékben 6,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a negyedik negyedévben azonban már csak 5,2 százalék volt a bővülés.

Éves szinten a szupermarketek forgalma 14, a drogériáké 12, a diszkontoké 11 százalékkal nőtt tavaly.

A piackutatók szerint részben a gazdasági környezetre adott válaszként, részben pedig meglévő trendek folytatásaként a vásárlók növekvő része igyekszik promócióban, olcsóbban beszerezni kedvenc márkáját. Ennek következtében a promóciós értékesítés aránya növekszik.