Növelte forgalmát a Metro áruházlánc

Vágólapra másolva!
A német Metro kiskereskedelmi hálózat 5,9 százalékkal növelte forgalmát tavaly, 2007-hez képest, a negyedik negyedben a növekedés 3 százalék volt. 2008-ban egész évben 68 milliárd euró lett a forgalom, és a profit emelkedését is összhangban várják a forgalom növekedésével.
Vágólapra másolva!

A Metro nemzetközi eladásai 8,5 százalékkal nőttek egész évben, 41,3 milliárd euróra. A nemzetközi eladások növekedését erősen segítette a 6,6 százalékos kelet-európai eladásbővülés, és a 27 százalékos ázsiai növekedés.

A negyedik negyedben Németországban 2,1 százalékkal bővült a forgalom, a nemzetközi értékesítés a negyedben 3,6 százalékkal nőtt.

A Metro nyereséget ért el a harmadik negyedben az egy évvel korábbi veszteség helyett, elsősorban a valutaárfolyamok kedvező alakulása és a kelet-európai eladások további növekedése miatt, de figyelmeztetett: a globális válság hátrányosan érintheti üzletmenetét. A jövő évre egyelőre nem is mertek előrejelzéseket tenni a csoportnál.

Az adózott eredmény 214 millió euró volt a harmadik negyedévben, egy évvel azelőtt 40 millió eurós hiány volt ebben a rubrikában. A bevétel 6,7 százalékkal 16,343 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 15,313 milliárdhoz képest.

A Metro számait az európai fogyasztói hangulat pontos hőmérőjének tartják az elemzők. A Metro csoportnál október elején már közölték, hogy több száz munkahely megszűntetését tervezik németországi Cash and Carry nagykereskedelmi üzletágukban, és a költségek csökkentése, az eredmény javítása érdekében a vezetés további leépítéseket tervez.

A cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak.