A remegő kezű befektetők sokat veszíthetnek

Vágólapra másolva!
A magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon vezető szerepet betöltő Allianz pénzügyi szolgáltató csoportnak a tavaly novemberi kampány során bejött a keresztértékesítési stratégia.
Vágólapra másolva!

Kétszázezer új ügyfél érkezett, akik valamennyi kgfb-szerződés mellé legalább egy lakossági terméket is választottak - értékelte a kampányt Kálózdi Tamás, az Allianz vezérigazgató-helyettese. A keresztértékesítést előtérbe helyező stratégia tehát bevált. Figyelembe kell venni, hogy durván 77 ezer ügyfél távozott az ügyféltáborból, de még így is markáns növekedést ért el a cég.

Nem a szokásos kgfb- hanem egy ügyfélkampányról volt szó, amely a személyautókkal rendelkező lakossági ügyfelekre fókuszált. Ezen belül a leginkább a 28 és 40 év közötti korosztályra koncentrált a társaság. Kálózdi elmondta, a kgfb-szerződések feldolgozásának végén járnak, valamennyi ügyfél megkapta a díj rendezéséről szóló igazolást. A vezérhelyettes felhívta a figyelmet arra, hogy vasárnaptól valamennyi autósnak rendelkeznie kell a kfgd-díj befizetéséről szóló igazolással.

Jövedelmezőség és hatékonyság

Az ügyfélszám jelentős növekedése miatt a díjbevételeknél várhatóan nem fog ilyen markáns bővülést mutatni, mivel az Allianz a tehergépkocsik és különböző járműflották szegmensében több ügyfelet elveszített - közölte Kisbenedek Péter, az Allianz elnök vezérigazgatója és hangsúlyozta, a szóban forgó járművek biztosítása nem igazán jó üzlet. Magyarországon egy kamion kötelező felelősségbiztosítása akár tizede is lehet a németországinak.

Az Allianz-csoport a jövőben a jövedelmezőséget helyezi előtérbe, nem fog célzottan veszteséget bevállalni, azaz nem fog olyan részpiacokon tevékenykedni, amelyen nem lehet profitot elérni. Tudatosan nem fogják erodálni a cégcsoport mutatóit.

A vezérigazgató nem szolgált konkrét számokkal, tekintettel arra, hogy a német anyavállalat február végén teszi közzé. Ezt követően jelennek majd meg a magyar cégcsoport eredményei. Farkas Ádám, az Allianz Bank vezetője pedig jelezte, a 2006 végén megalapított pénzintézet ma már 100 ezernél több ügyfelet mondhat magáénak, és 37 fiókkal rendelkezik országszerte, és a továbbiakban további 13 fiók kialakítását tervezik.

Átalakítanak, de nem a válság miatt

Az Allianz vezetői elmondták, a válság nem változtatta meg az Allianz helyzetét, ugyanakkor a növekedési kilátások természetesen rosszabbak lettek, ennek megfelelően a kitűzött célok finomhangolására lehet szükség. A magyar Allianz-csoportnál már folyamatban van az a hatékonyságnövelő program, amelynek keretében átalakítják a céget. Ennek keretében a korábban az ügyfélszegmenseknek megfelelően és nem regionális alapon végzik majd az értékesítést.

Az átalakítás várhatóan az év végén zárul, így 2010-ben egy versenyképes, a mostaninál hatékonyabb pénzügyi csoporttá válik az Allianz. Kisbenedek Péter hangsúlyozta, a változtatásokra nem a válság miatt van szükség, azokat mindenképpen el kell végezni.

A bankvezér a cég alapjainak, illetve befektetési eszközökhöz kötött életbiztosításainak veszteségét firtató kérdésre elmondta, hogy a statisztikákban látszó mínuszok nem realizált veszteségeket jelentenek. Csak akkor kell elkönyvelnie az ügyfélnek jelentős veszteséget, ha a rossz mutatók miatt kiszáll a befektetésből. Ez nagyon fontos szempont - emelte ki a Kisbenedek Péter, és idézte André Kostolany klasszikus művét amelyben a magyar származású tőzsdeguru kifejti, hogy vannak a remegő kezű befektetők, akik a pesszimista időszakban eladják befektetéseiket, ezzel komoly veszteséget kénytelenek elkönyvelni.