Csepinek tetszik a MÁV Cargo eladása

Vágólapra másolva!
Bár több állami szervezet és hatóság is bírálta a MÁV Cargo eladását, a privatizációs tendert, a közlekedési tárca bízik abban, hogy befolyik a költségvetésbe a várt 102,5 milliárd forint.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal, illetve a kormány által időközben megszüntetett Magyar Vasúti Hivatal és az Állami Számvevőszék is kifogásolta az elmúlt napokban a MÁV Cargo privatizációját, amelyet még az európai hatóságoknak is jóvá kell hagyniuk.

Erről nyilatkozott most a Népszabadságnak Csepi Lajos, a közlekedési tárca szakállamtitkára. Szerinte a MÁV Cargo értékesítésére kiírt pályázat végén, a megkötött szerződésben a MÁV nem vállalt túlzott kockázatot, és a költségvetést sem terhelik a bevételt számottevően csökkentő kiadások.

Csepi szerint nincs szükség például a GYSEV azonnali, 15 milliárdos feltőkésítésére sem, hiszen ezt a kormányzatnak semmi sem írja elő. A GYSEV és a másik vevő, a Rail Cargo Austria majd egymás között megállapodnak a szakállamtitkár szerint, hogy ki fizeti közülük a vételárat - vélekedett Csepi.

A szakállamtitkár azt is hozzátette: csak 2011 januárjában kérhetik az esetleges 25 milliárdos árvisszatérítést a MÁV Cargo vevői, de erre sincs túl nagy esély a közeljövőben. Így az eredeti, 102,5 milliárdos vételár beszeedésében bízik továbbra is a tárca.