Ősszel kezdődik az M0-ás kiszélesítése

Vágólapra másolva!
A Megyeri-híd mellett az M0-ás körgyűrű keleti szektorát is átadják szeptemberben, várhatóan akkor meg is kezdődik a jelenlegi M0-ás autópálya félpályás kiszélesítése is. A csaknem hároméves munka hasonló lesz, mint az M7-es felújítása. Kétszer három sávosra bővítik, plusz az elmaradt leállósávot is pótolják. Az M0-ás 10-es és 11-es út közötti, körülbelül 8 kilométeres szakaszát 2013-ig kell befejezni, a teljes, 107 kilométeres körgyűrű bezárása pedig 2020-ig készülhet el. A szakemberek többsége azonban nem zárná be a gyűrűt.
Vágólapra másolva!

Az M0-ás autópálya félpályás kiszélesítés mellett a hiányzó, az 51-es számú főút és az M5-ös autópálya közötti útszakasz építése is megkezdődik még szeptemberben. A 6,6 kilométeres pályaszakasz átadása 2010 őszén várható - közölték a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) sajtóosztályán. A most is dugókról és balesetekről hírhedt M0-ás szakaszon, csaknem két évig lehet torlódásokra számítani.

Az M0-ás keleti szektorát július 31-én adják át, ami azt jelenti, hogy az autók szeptemberben vehetik birtokba ezt a szakaszt. A civilek szerint ez azért is jó hír, mert naponta több száz 40 tonnás kamion szeli át a belvárost, amelyek ezután csak a körgyűrűn mehetnek. Januártól a teherfuvarozók ezért szigorúbb behajtási rendeletre számíthatnak majd Budapesten. A Hungária körútról így januártól teljesen kitilthatják a kamionokat. A kerületek a civil és a szakmai szervezetek véleményét július végéig összegzik. Ezt követően, október végén a közgyűlés elé kerülhet az egyeztetett tehergépjármű-forgalmi koncepció.

A keleti szektort sem adták át, máris újabb viták

A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata szerint a gyűrű akkor tudja betölteni funkcióját, ha bezáródik. A bekapcsolódó keleti szektorral a jelenlegi forgalom csak tovább nő, ezért újabb fejlesztésekre van szükség.

Más közlekedési szakemberek viszont úgy látják nem kell, hogy bezáruljon a gyűrű, mert már a keleti szektor is tehermentesíti részben a főváros forgalmát. Ez egyébként az ősszel kiderül. Az M0-s nyugati szakasza jóvátehetetlen pusztítást okozna a páratlan értéku budai hegyvidéken, annak természeti gazdagságában. A nyugati szektor megépítése egyébként is nagyon körülményes lenne, érdemes ezért más alternatívában gondolkodni - fogalmazott Vass Elemér független közlekedési mérnök az [origo]-nak.

Az M0-ás 10-es és 11-es út közötti, körülbelül 8 kilométeres szakaszát 2013-ig kell befejezni a Közlekedési Operatív Program szerint, a teljes, 107 kilométeres körgyűrű bezárása pedig 2020-ig készülhet el.

Várhatóan augusztus végén adják át a forgalomnak az M7-es autópálya Zalakomár és Nagykanizsa között még hiányzó, mintegy 15 kilométeres szakaszát, amellyel a horvát határig, szinte teljessé válik a sztráda - közölte Fazakas Orsolya, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője. A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35 kilométeres útszakaszt eredetileg egyben adták volna át a forgalomnak.

A még hiányzó 15 kilométeres pálya átadásának csúszása kapcsán a NIF korábban arra hivatkozott, hogy módosult időközben az autópálya-törvény, ami érintette a közműkiváltásokat is.