Cégügyekben már csak elektronikusan

Vágólapra másolva!
Befejeződött a "tesztüzemmód", július 1-jétől már kizárólag elektronikusan fogadnak be kérelmeket a cégbíróságok, véget ért a papíralapú ügyintézés. Az ügyvédek jó része már felkészült, hiszen lehetőség már eddig is volt az elektronikus ügyintézésre. Bár a joggyakorlat még sokszor nem egyértelmű, az ügyfelek mindenképpen jól járnak, az ügyintézés felgyorsul.
Vágólapra másolva!

Tavaly szeptember óta van lehetőség arra, hogy akár tiszta apporttal, és már 500 ezer forintos törzstőkével kft. alakuljon, és nem kell a cégbejegyzéshez (változásbejegyzéshez) közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány sem, a bankszámlát is elegendő a cégbejegyzés után megnyitni.

Aki pedig egyszerűsített cégeljárásban, elektronikusan kéri egy kft. cégbejegyzését, 85 ezer forintot spórolhat az illetéken. 2008. július 1-jétől az elektronikus ügyintézés kötelező, vélhetően sokan élnek ezzel együtt az egyszerűsített eljárás lehetőségével is.

Az egyszerűsített eljárás azt jelenti, hogy a cégtörvény mellékletében szereplő szerződésminta kitöltésével készül a létesítő okirat. Aki ilyen módon adja be a kérelmét, a cégbíróság egy munkaórán belül elbírálja és bejegyzi azt, de egyébként sem lesz hosszabb 8 munkanapnál az eljárás.

Ez év július 1-jétől a cégbíróság nem közvetlenül a végzést küldi meg a jogi képviselőnek, hanem egy értesítő e-mailt küld, amelyben tájékoztatja, hogy új végzése érkezett. A jogi képviselő a végzéshez csak akkor jut hozzá, ha előbb aláírja minősített elektronikus aláírással, hogy a végzés kézbesítve lett neki.

Az értesítő e-mail részletes útmutatót tartalmaz az átvétel lépéseiről. Amennyiben a jogi képviselő három munkanapon belül nem veszi át az elektronikus végzést, akkor a cégbíróság írásban is megküldi azt.