A cég konszolidált forgalma elmaradt tavaly a 2006. évi 34,5 milliárd forinttól. A csökkenést az elnök-vezérigazgató azzal magyarázta, hogy a holding fokozatosan kisebbségi tulajdonossá válik a cégcsoport vállalataiban. Ennek az az oka, hogy a belső árak adóhivatali elfogadtatása és a kapcsolt vállalkozások korlátozott támogatási pályázati lehetősége megnehezíti a holding felépítésű cégcsoportok helyzetét.
Megjegyezte, hogy a MASPED csoport sajátos szervezetben működik: a 2 milliárd 552 millió forint jegyzett tőkéjű MASPED Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt. egyrészt holding, másrészt saját tevékenységet is végez. Egyebek mellett a szállítmányozás, a dunai és tiszai hajózás, valamint az ingatlanhasznosítás is ide tartozik. "Csak a bérleti díjakból évi 650-700 millió forint bevétel keletkezik" - tette hozzá.
"A holding központként is működő zrt.-be sem szakmai, sem pénzügyi befektetőt nem engedtünk be, volt elég tőkénk, nem szorultunk másra" - mondta. A részvények 93-95 százaléka a menedzsment, a dolgozók és a cég nyugdíjasai kezében van.
A légi- és a tengeri szállítást a német vasút érdekeltségi körébe tartozó Schenker céggel fele-fele arányban tulajdonolt kft.-vel végzik.
A logisztikai üzletág több raktárral rendelkezik; Dunakeszi-Alagon, Csepelen és Székesfehérváron is. A szegedi jelenleg fejlesztés alatt áll, a társaság arra készül, hogy a záhonyi 7 hektáros telket is beépíti, ha igény lenne ott egy újabb logisztikai központra.
A szállítmányozás, közlekedés, és logisztikai üzletág árbevétele 2007-ben 52 milliárd forint volt.
Az idegenforgalmi üzletágba sorolta az elnök vezérigazgató a MAHART Passnave-t, amely a dunai személyszállítást végzi. A cégcsoport több évnyi pereskedés után jutott a cég 86 százalékához.
A MASPED tulajdonában van a balatonfüredi Aquapark, amelynek forgalmán a jövőben lendíthet, hogy a mellette található görög faluként ismert létesítményt egy új befektető luxus bungaló teleppé akarja fejleszteni. A MASPED az Aquaparkban egy 50 szobás szállodát akar építeni.
A cégnek tavaly 3 milliárd forint árbevétele származott az idegenforgalomból.
A csoport saját céggel kíván beszállni a vasúti áruszállításba is, erre alapította a MASPED Rail Cargo Magánvasút Zrt.-t. Az engedélyeket már tavaly megszerezték ugyan, de a társaság még nem működik.
A csoport finanszírozó üzletága, a MASPED Capital Pénzügyi Tanácsadó és Szolgáltató Zrt. főleg lízinggel foglalkozik, ezen belül kamionokat és vasúti vagonokat ad bérbe.
A lízingbe adott eszközök nettó értéke 5,085 milliárd forint volt a múlt évben.
Az ingatlan üzletágban az AL Holding Zrt.-n keresztül érdekelt a MASPED. A holding cégnek 24,4 százalék, míg a MASPED Capital-nak 15,6 százaléka van a főleg lakásépítő társaságban.