Bővül a CRM piac hazánkban

Vágólapra másolva!
Az iMotion Kft. tapasztalatai szerint dinamikusan bővül a szolgáltatás-alapú CRM-piac Magyarországon - mondta Bellák Zoltán, a társaság ügyvezető partnere pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
Vágólapra másolva!

Hozzátette: a CRM-piacon (Customer Relationship Management - ügyfélkapcsolati menedzsment) vezető amerikai salesforce.com céggel két éve működnek együtt, s tavaly megduplázódott a szolgáltatás alapú CRM-ből származó konzultációs bevételük, ami így elérte a néhány tízmillió forintot. A partner ennél pontosabb adatokat nem közölt.

A salesforce.com a hagyományos CRM-cégekkel szemben nem projektalapon dolgozik, hanem licenc alapú szolgáltatásokat nyújt, amikor az ügyfél az igénybe vett szolgátatások értéke alapján fizet (on-demand modell).

A szolgáltatás alapú on-demand modell a szolgáltatási és licenc díjból áll. A projekt alapú szállítástól az on-demand modellt az is megkülönbözteti, hogy míg az első esetben egyszerre fizeti ki a cég a CRM-rendszert, addig az on-demand modellben több év alatt fizet a szolgáltatásért.

Piero Falotti, a salesforce.com közép-kelet európai, afrikai alelnöke elmondta: a Google-lal együttműködnek abban, hogy a két cég megoldásait integrálják, s például az ügyfeleik közösen használják a rendszereiken lévő táblázatokat.

A salesforce.com internetes modelljein ma már több mint 900 szoftveralkalmazás működik. A cég nemcsak a saját termékeit adja el, hanem támogatja azt a koncepciót is, amely szerint egy cég ne egy szoftvert vegyen a salesforce.com-tól, hanem egy teljes körű CRM-szolgáltatást. Az on-demand modell és az iparági specifikus, például a pénzügyi, telekommunikációs megoldások nemcsak olcsóbbak, hanem sokkal hatékonyabbak is - fejtette ki Piero Falotti.

Az amerikai cég a magyar piacon két éve jelent meg, s ma már több mint 100 kis- és közepes, illetve nagy cég ügyfele van, köztük nemzetközi vállalatok itteni társaságai is. A felhasználók száma több mint ezer.

A salesforce.com tervei szerint a helyi piacokon testre szabott CRM-megoldásokat kínálnak majd, például a következő verziókban már magyar nyelvű szolgáltatást is nyújtanak.

Kérdésekre válaszolva elhangzott: világszinten 44 ezer cég használja a salesforce.com rendszereit, amelyekhez 1,3 millió ügyfél kapcsolódik.

A salesforce.com a licenc alapú CRM-piacon világszinten és a magyar piacon 50 százalék körüli részesedéssel rendelkezik, míg a teljes CRM piacon 12 százalékossal.

Tavaly a teljes, világszintű CRM piac 8-9 milliárd dollár értékű volt.