Száz benzinkutat nyitna Ausztriában a Mol

Vágólapra másolva!
A Mol hetven töltőállomást kíván megnyitni Ausztriában az év végéig, 2010-ig pedig legalább százat - közölte a Profil osztrák hírmagazin a magyar cég vezetőségére hivatkozva.A Mol április elején jelentette be, hogy átadták az első Mol márkájú üzemanyagtöltő állomást az alpesi országban, méghozzá Leobenben, Stájerország tartomány második legnagyobb városában.
Vágólapra másolva!

Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója az osztrák folyóirat hétfői számában megjelenő, de a hét végén már előzetesen ismertetett interjúban azt mondta, hogy olyan kínálatot szeretnének nyújtani, amely elnyeri a vásárlók tetszését. A magyar cégben 20,26 százalékos tulajdonrésszel bíró OMV osztrák gáz- és olajipari konszernnek a Mol felvásárlására irányuló szándékáról kifejtette: ha egyáltalán, akkor inkább a Mol-nak kellene az OMV-t átvennie, nem pedig fordítva. Elvégre ez mindig úgy történik, hogy a hatékonyabb cég veszi át a kevésbé hatékonyt - idézte a Profil a magyar cégvezetőt.

A magazin szerint Hernádit bosszantja, hogy az OMV előállt a Mol tulajdonosi többségének megszerzésére vonatkozó ajánlatával, hiszen Wolfgang Ruttenstorfer OMV-vezérigazgatónak tudnia kellett, hogy miként fog reagálni erre a Mol-menedzsment. Pontosan ismeri a Mol filozófiáját és értékéit - húzta alá a magyar vállalatvezető Ruttenstorferre célozva, aki - szavai szerint - "emberileg természetesen csalódást" okozott neki.

Hernádi visszautasította a sajátrészvény-felvásárlásokkal kapcsolatos bírálatot, leszögezve, hogy a Mol tartja magát a magyar részvénytörvényhez. Nincs semmiféle szavazási megállapodás - közölte arra az OMV által felvetett vádra utalva, hogy a saját részvények egy részét olyan "baráti" cégeknél helyezték el, amelyek a Mollal együtt fognak szavazni a részvényesek közgyűlésén. Aláhúzta azt is, hogy a visszavásárlások nem az OMV átvételi kísérletével szembeni védekezést szolgálták. "Van nekem egyéb dolgom is, semhogy szüntelenül az OMV-val törődjek" - fakadt ki.

A magyar részvénypiaci rendelkezésekkel indokolta azt, hogy az OMV javaslatai közül több nem került fel a Mol jövő heti közgyűlésének napirendjére. Az OMV -nak az a célja, hogy kavarjon - állította.

A Kaszpi-tengeri és közel-keleti lelőhelyekről tervek szerint 2013-tól Európába gázt szállító Nabucco-vezetéket illetően nagyobb aktivitást sürgetett mind az európai politikának, mind a projekt megvalósítására létrejött nemzetközi konzorcium vezetőségének részéről. (A konzorciumnak tagja az OMV és a Mol is.) Egyidejűleg illúziónak nevezte, hogy a "Nabucco teljesen függetleníteni tud bennünket Oroszországtól". Továbbra is szükségünk van az oroszokra, méghozzá partnerként, nem pedig ellenségként - szögezte le Hernádi.