Az orosz piacra koncentrál a Malév

Vágólapra másolva!
A világon a legdinamikusabban a kínai, az indiai és az orosz légipiac fejlődik - mondta Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója. A Malév most még az orosz piacra koncentrál, ahol a forgalmat és a bevételeket kívánja növelni, egyebek mellett orosz légitársaságokkal kötött együttműködési megállapodásoktól is - tette hozzá.
Vágólapra másolva!

Az oroszországi forgalom növelését a Malév nem csak attól várja, hogy március végétől Moszkvában az állami tulajdonú Seremetyevó helyett egy magántulajdonban lévő korszerű repülőteret, a Domogyedovót is használja, hanem attól a speciális megállapodástól is, amelyet az egyik nagy orosz belföldi légitársasággal, az S7-tel, illetve az AirUnion légiszövetség tagjaival kötött. Ennek értelmében a légitársaságok a legkedvezőbb tarifát kínálják egymás utasainak - mondta Leonov Péter. Az együttműködésben benne van a későbbiekben székmegosztási megállapodás kötésének a lehetősége is. Az AirUnionban érdekelt Borisz Abramovics, aki a Malévet birtokoló AirBridge Zrt. kisebbségi részvényese - tette hozzá.

Az Oroszországban eladott repülőjegyek után a Malév bevétele 45 százékkal nőtt egy év alatt 2007-ben. A légitársaság Moszkvába és Jekatyerinburgba közlekedik, Szentpétervárra pedig székmegosztásos járata van a Pulkovo Airlines-szal. A hatályos kormányközi egyezmény még két további célállomás megnevezését teszi lehetővé, ezeket azonban nem határozta meg Leonov.

A magyar légitársaság Oroszország mellett a FÁK országokban is terjeszkedni kíván. Az első negyedévben a Malév kijevi járatainak utasszáma 13,1 százalékkal, az ogyesszai utasoké pedig 29 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Az elmúlt 2007. év teljes egészében a Budapest-Kijev járatok utasforgalma egy év alatt 6,7 százalékkal, a Budapest-Ogyessza jártok forgalma pedig mindössze 1,6 százalékkal bővült. Még az év vége előtt két új ukrán desztináció megnyitása szerepel a tervek között, de a vezérigazgató ezeknek a városoknak a nevét sem kívánta még elárulni.