A nyilatkozat néhány perccel a legnagyobb oroszországi francia befektetés szerződésének hivatalos aláírása előtt született, a tavalyi mérföldkőnek bizonyuló Total és Gazprom közti megállapodást követve.
Ez lehet a legnagyobb külföldi autógyártó által kivitelezett autóipari befektetés, amely a az elmúlt évek fellendülésének haszonélvezője, miután majdnem minden nagy autógyártó cég új gyárakat nyitott, vagy kötelezettséget vállalt azok nyitására.
Oroszország 9 éves növekvő gazdasági konjuktúraciklust tud maga mögött, aminek legnagyobb ösztönzői a legnagyobb exportágazatokban, az olajiparban és vasgyártásban tapasztalt rekordmagasságú árak. Elemzők és ipari megfigyelők szerint Oroszország Európa legnagyobb autóipari piacává válik néhány éven belül, mivel a növekvő bevételek fokozzák a modern járművek iránti keresletet.
A Renault számára komoly kihívást jelent a megkopott Lada márkanév felvirágoztatása, amely a Volga melletti Togliattiban fekvő avtoVAZ cég fő terméke. Az avtoVAZ mellett a Renaultnak 44 százalékos részesedése van a Nissanban, amely szövetség a harmadik legnagyobb az autóiparban A General Motors és a Toyota után.