Jó évet zárt a Szentkirályi

Vágólapra másolva!
Nőtt a Szentkirályi Ásványvíz Kft. forgalma 2007-ben. Az árbevétele több mint 5 milliárd forint volt, ami az előző évi 4,3 milliárdhoz képest 16 százalékos növekedést jelent. Annak ellenére, hogy 2007-ben a fogyasztók zöme az olcsóbb termékek felé fordult, a prémium kategóriájú Szentkirályi a teljes ásványvízpiac növekedését túlszárnyalva 20 százalékkal nagyobb mennyiséget értékesített 2006-hoz képest.
Vágólapra másolva!

Az ACNielsen adatai szerint 2007 decemberében és 2008 első hónapjában a Szentkirályi ismét átvette a piacvezetői ásványvízmárka pozícióját versenytársától, és idén közel 6 milliárd forintos bevételt tervez.

A magyarországi ásványvízpiac 2007-ben mennyiségben12 százalékos, értékben pedig 43 milliárd forintos forgalommal 15 százalékos növekedést ért el az előző évhez viszonyítva. Ehhez képest a Szentkirályi termékek forgalma értékben meghaladta a piaci átlagot. Ennek eléréséhez jelentősen hozzájárult a gyártókapacitás megduplázását lehetővé tevő másfél milliárdos beruházás Szentkirályon.

Az új gyártósor gyors üzembeállítása meghozta a várt eredményt: 2007 júliusában már közel 20 millió liter Szentkirályi ásványvizet értékesítettek, bár még így is nagyobb volt a fogyasztói igény, mint amennyit az adott időszakban ki tudtak szolgálni.

Az európai trendnek megfelelően 2007-ben Magyarországon is az összes értékesített ásványvíz mennyiség több mint fele szénsavmentes volt.