A GVH 2007 nyarán indított eljárást az UniCredit ellen, mert észlelte, hogy a pénzintézet 2007 januári televíziós reklámjaiban, valamint 2007 február-márciusi időszakban sugárzott rádió- és televízió reklámjaiban valószínűleg a fogyasztókat megtévesztő módon hirdeti "HVB Megtakarítás", illetve "UniCredit Megtakarítás" nevű termékeit. A versenyhatóság vizsgálata megállapította: a bank reklámjaiban nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a betéti rész kiemelkedő kamata csak három hónapig jár. A nem pontos tájékoztatás miatt az UniCreditnek egymillió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH azt is vizsgálta, hogy az UniCredit megfelelően mutatta-e be a hirdetett termékek betéti és befektetési jellemzőit. Végül azonban ezt az eljárást a GVH- ogsértés megállapítása nélkül szüntette meg, mivel a bank vállalta ügyfelei kártalanítását.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden költség nélkül lehetővé teszi a bank, hogy a termékre vonatkozó szerződést az esetlegesen megtévesztett ügyfelek egyoldalúan felmondják. Emellett a szerződéses időszakra járó betéti és befektetési hozamhoz az ügyfelek hozzájuthatnak a felmondáshoz kötődő veszteség nélkül.
Az UniCredit vállalta, hogy a betét futamidejének negyedik hónapját követő hónap 15. napjáig betétfeltörést végrehajtó ügyfelek számára a feltört betétek esetén megfizeti a 12 százalékos kamattal számolt időarányos kamatösszeget az első három hónapos kamatperiódust követő periódus kezdetének napjától, a feltörés napjáig tartó időszakra.
A bank az érintett ügyfélkört a GVH végzésének kézhezvételét követő 30 napon belül levélben értesíti. Az érintett ügyfeleknek aztán az értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül van lehetőségük a kártalanítás igénybevételére.