Vágólapra másolva!
Az Alfa Busz Kft. a politikai támadások miatt visszavonja a BKV Zrt. csuklósbusz tenderére benyújtott pályázatát - közölte a társaság az MTI-vel vasárnap.
Vágólapra másolva!

A vállalat "a céget ért méltatlan, minden szakmai alapot nélkülöző politikai támadások és rágalmak miatt" hozta meg döntését - olvasható a közleményben, amely azt is tartalmazza, hogy hétfőn írásban tájékoztatják a pályázat kiíróját. A Mogyoróssy Tibor ügyvezető igazgató által jegyzett közleményben leszögezik: jogi lépéseket tesznek azon médiumok vagy bármely személy ellen, aki a cég nevét korrupcióval, korrupciógyanúval vagy más hasonló rágalommal illeti.

A BKV autóbuszparkja fiatalítására vásárolt volna nyolcvan darab 4-5 éves, környezetkímélő járművet. A beszerzési pályázat érdeklődői közül azonban csak a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot. Az MTI szerdán adta hírül, hogy a Heti Válasz legújabb számában azt írta: a BKV vezérigazgatójának fia havi fizetést kap attól a cégtől, amely a Volvóval közösen, egyedüliként pályázott a közlekedési társaság használtbusz-tenderére.

A BKV Zrt. sajtóosztálya ugyanakkor még szerdán azt közölte az MTI-vel, hogy a sajtóhíresztelésekkel ellentétben a BKV Zrt. vezérigazgatójának fia soha nem állt az Alfa Busz Kft. alkalmazásában. A BKV Zrt. a társaság vagy a társaság vezetőinek jó hírét veszélyeztető valamennyi kérdésben haladéktalanul megteszi a szükséges jogi lépéseket a Heti Válasszal szemben - zárult akkor a cég közleménye. Demszky Gábor főpolgármester csütörtökön levélben kérte Hagyó Miklóst (MSZP), városüzemeltetési helyettesét, hogy haladéktalanul vizsgálja ki, milyen körülmények között zajlik a használt buszok beszerzése.

Raktáros volt a fiú

"A fiam soha nem volt alkalmazottja az Alfa Busz Kft.-nek. Egy olyan cégnél dolgozott, amelyik alvállalkozója az Alfa Busznak" - jelentette ki a FigyelőNet-nek adott, pénteken megjelent interjúban a BKV vezérigazgatója, aki beszámolt arról is, hogy a tenderbizottság harminc nappal elhalasztotta a buszbeszerzésről szóló döntést. A fiamnak soha nem volt köze döntéshozói pozíciókhoz, logisztikai munkatárs, "de úgy is mondhatnám, hogy raktáros" - közölte Antal Attila, aki azt is elmondta: fia 2006 végétől 2007 végéig dolgozott az Alfa Busz alvállalkozójánál, s "ezalatt nem volt a BKV-nak jogi kapcsolata a céggel".

Regőczy Miklós, a Budapesti Közlekedési Zrt. kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese a TV2-nek pénteken adott interjúban azt mondta, hogy a "raktáros-logisztikai munkakörben" a cégnél dolgozó fiú fizetése "néhány százezres havi tétel volt".

A fővárosi közlekedési társaság autóbuszparkjának átlagéletkora több mint tizennégy év. Az ajánlatokat január 31.-ig várják. Budapesten 8 autóbusztípus és összesen 1430 autóbusz közlekedik. Ezeknek az átlagéletkora 14,65 év, de közlekednek 25 éves autóbuszok is.