Csökkent a Volvo profitja

Vágólapra másolva!
A világ második számú teherautógyára, a svéd Volvo AB tavaly még tovább szenvedte a környezetvédelmet amely drágítja termékeit és a gazdasági növekedés nyugati lassulását. Az utolsó negyedévet már a vállalati átlag szintjén is megemelte az ázsiai és a kelet-európai piac. Nyugat-Európát stabilnak, az amerikai és a japán piacot továbbra is gyengének tartják a cégnél.
Vágólapra másolva!

A csoport szerdán 4,094 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett a tavalyi utolsó negyedévről, 10,6 százalékkal többet a 2006-os utolsó negyedévi 3,701 milliárdnál. Ám még ezzel együtt is az egész évben 7,9 százalékkal 15,028 milliárd svéd koronára csökkent az adózott eredménye a 2006-os 16,318 milliárdról.

Az utolsó negyedben a nettó bevétel 84,556 milliárd svéd korona volt, 25 százalékkal több az egy évvel korábbi 67,627 milliárdnál. Ezzel egész évben 10,3 százalékkal 285,405 milliárd svéd koronára gyarapodott a forgalom a 2006-os 258,835 milliárdról.

Az utolsó negyedévben, az egy évvel korábbihoz képest, Nyugat-Európában 20 százalékkal, Kelet-Európában 72 százalékkal, Dél-Amerikában 56 százalékkal, Ázsiában 104 százalékkal nőtt a bevétel, de Észak-Amerikában 23 százalékkal csökkent.

Az egész évben Nyugat-Európában 8 százalékkal, Kelet-Európában 69 százalékkal, Dél-Amerikában 25 százalékkal, Ázsiában 116 százalékkal nőtt a bevétel, de Észak-Amerikában 33 százalékkal csökkent.

A helyzet az év során fokozatosan javult: az első hét hónapban 4 százalékkal, az első négy hónapban 17 százalékkal kisebb volt az eladás, mint egy évvel azelőtt. A japán Nissan Diesel megszerzése is segített, az tavaly áprilistól szerepel a csoportmérlegben.

Korábban a tavaly januártól érvényes új környezetvédelmi - szennyezőanyag-kibocsátási - szabályokat és a gazdasági lassulást, azon belül az építőipar gyengeségét okolták a cégnél a gyengébb eredményekért.