"A termelés egyes területein kihasználjuk a karácsonyi időszakot, hogy óvatosan tudjunk átmanőverezni 2009-be" - írja Rupert Stadler, vezérigazgató a vállalat által kiadott közleményben. Hozzátette: a német autógyár teljesítményét egyre inkább befolyásolja a gyengélkedő piac.
Az Audinál, amelyet az amerikai piac beszűkülése kevésbé érintett a riválisainál, az új autók megrendelései még nem estek vissza. A nemrég piacra dobott Q5-ös modellnek köszönhetően 7,2 százalékkal, 82 400-ra emelkedett az értékesített járművek száma októberben. Ezzel 3,3 százalékkal többet adtak el az év első tíz hónapjában, mint 2007 azonos időszakában.
A jó eladási adatokat nem csak a feltörekvő piacok hozták, hanem például Franciaország vagy Olaszország is. "A jelenlegi nehéz gazdasági környezetben is el tudjuk érni a 2008-ra kitűzött 1 millió darabos értékesítést" - mondta Peter Schwarzenbauer.