A GySEV kiszállásával is elkel a MÁV Cargo

Vágólapra másolva!
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GySEV) kiszállása esetén is tartja a 102,5 milliárd forintos ajánlatát az osztrák Rail Cargo Austria (RCA), melyet a MÁV Cargo privatizációs pályázatán tett. A végleges adás-vétel előtt az Unió versenyhatóságának beleegyezése szükséges - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

A pályázaton induló 16 érdeklődő közül az RCA-GySEV páron volt a befutó, de az ügyletet megakasztotta az Európai Unió versenyügyi szabályozása. A magyar és az osztrák állam tulajdonában levő GySEV-nek ki kellett szállnia a nyertes konzorciumból, amelyben 9 százalékos részesedése volt.

Az elkülönített számlán tartott 102,5 milliárd forint 10 százalékát már korábban befizették, a többit a brüsszeli döntés után egy héten belül utalhatják a MÁV Zrt.-nek. A magyar társaságnak nincs elég forrása a liberalizált vasúti fuvarozásban a versenyképesség megőrzéséhez szükséges fejlesztésekre. Ezért volt fontos egy tőkeerős vállalat szerepvállalására (azon túl, hogy a privatizációs milliárdok igencsak jól jönnek a MÁV-nak).

A vételáron túl 42,3 milliárdos fejlesztést is vállalt az osztrák cég öt éven belül, továbbá három évig garantálják a 3200 dolgozó munkahelyét. Az RCA valószínűleg komoly lehetőségeket lát a magyarországi vasúti fuvarozásban, és ugródeszkaként használhatja a keleti irányú terjeszkedéséhez.

Az ügylettel jól jár a MÁV-on kívül a magyar állam is, hiszen a forgalom várható növekedése vasúthasználati díjon keresztül a költségvetés bevételeit is növeli. Ezen felül mozdonyok bérbeadásával a MÁV vontatójárműveit kezelő Trakció is plusz megrendelésekhez juthat - írja a Napi Gazdaság.