Nagyot nőtt a Danone bevétele

Vágólapra másolva!
A tavaly egyebek mellett a Győri Kekszet is eladó Danone csoport negyedéves bevétele csaknem harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest. A cscsemőtápszerek fogynak a legjobban.
Vágólapra másolva!

A Danone szerdán 3,846 milliárd eurós bevételt jelentett a harmadik negyedévről, 31,2 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 2,932 milliárdnál. Szervesen, azaz változatlan csoportösszetételre és azonos valutaárfolyamokkal számolva a forgalom 8,3 százalékkal bővült, közel ugyanolyan ütemben, mint az első félév átlagában, és gyorsabban, mint a második negyedévben.

"A piacokon a fogyasztási irányzatok bizonyos lassulását tapasztaljuk" - írta a tavaly nagy átalakításon átesett francia élelmiszer-ipari vállalat az első félévi beszámolóban, de ezt most nem ismételte meg, eltekintve attól, hogy egyes piacok "kiábrándítóan teljesítenek" az ásványvíz-értékesítésben.

A tejtermékeknél a Danone kiemelte egyes nyugat-európai piacok javuló forgalmát, de kétszámjegyű százalékos növekedést csak Ázsiában és Latin-Amerikában érte el. Európában szervesen 4,9 százalékkal nőtt a csoport teljes forgalma. A legjobban a csecsemőtápszerek forgalma nőtt világszerte, szervesen 12,7 százalékkal a harmadik negyedben, átlagosan 15,8 százalékkal az első kilenc hónapban.

A cégcsoport egész évre 8-10 százalékos szerves bevételnövekedést és legalább 15 százalék egy részvényre jutó profitnövekedést vár. Tavaly novemberben zárta egyik versenytársa, a holland Numico megvásárlását 12,3 milliárd euróért. Kínálatát jól bővíti majd a Numico csecsemőtápszer- és babaétel-üzletága - vélik elemzők.

Másfelől a Danone tavaly novemberben 5,3 milliárd euróért eladta az aprósütemény-, gabonapehely- és müzliüzletágát (Latin-Amerikán és Indián kívül) a világ legnagyobb aprósütemény-gyártójának, az amerikai Kraft Foodsnak, 5,3 milliárd euróért - benne a Győri Keksszel.

A Kraft-ügylethez még novemberben a Balaton szelet piaci versenyszabadságának biztosítását is feltételül szabta az Európai Bizottság. Brüsszel hozzájárult, hogy a Kraft Foods megvegye a részleget a Danone-tól, de több feltételt szabott, köztük azt, hogy a cég mondjon le néhány nemzeti márkáról: spanyol, cseh, szlovák, belga ostyás csokoládéfélékről és a magyar csokiról.

Az amerikai csoport teljesítette az EU-bizottság előírását, ennek jegyében a Nestlé Hungária Kft. idén áprilisban megvette a Balaton szelet márkát a Kraft Foodstól. A vételárat nem hozták nyilvánosságra.