A szlovák kormányfő a halasztást azzal indokolta, hogy a közbeszerzési törvényt meg kell változtatni, mivel a jelenlegi szabályozás szerint az elutasított pályázók túl könnyen nyújthatnak be panaszt, és ez lassítja a pályázati folyamatot.
Idén áprilistól összesen tíz felszólamlást nyújtottak be a bíróságokhoz, legutóbb az olasz Autostrade cég által vezetett Slovakpass konzorcium, a pályázatot elbíráló bizottság összetételével kapcsolatban. A Slovakpass szerint a bizottság egyetlen tagja sem volt kellően képzett.
A versenyben továbbra is a Sa Toll konzorcium az esélyes, a francia Sanef céggel az élen. A Sanef 26 milliárd koronáért (858 millió euró) építené ki az elektronikus rendszert.
Eredetileg nyolc cég versenyzett Szlovákiában, az egyelőre csak a 3,5 tonnánál nagyobb teljes súlyú teherjárművek számára bevezetendő, elektronikus autópályadíj rendszer kiépítésének és működtetésének lehetőségéért. Az ajánlati határidő tavaly november elején járt le. A győztest idén január közepén kellett volna kihirdetni ki, így annak kevesebb mint egy éve maradt volna a szlovák díjköteles pályaszakaszokon az elektronikus rendszer kiépítésére. A nyertesnek a kiírás szerint legalább 12 évig működtetnie is kell az általa felépített rendszert.
2006-ra tervezték az átadást
Korábban a teherautós elektronikus autópályadíj-rendszert már egyszer 2006. július 1-re is tervezték bevezetni. A szlovák kormány 2013-tól a személyautók számára is bevezetné a megtett kilométer alapján számított autópályadíjat.
A tervek szerint Szlovákiában 2400 kilométernyi út lesz fizetős a 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú teherjárművek számára.
A 2000-2005-ös időszakban az autópályadíjakból származó bevételek az időszak elejéhez képest megháromszorozódtak a növekvő forgalom és az emelkedő matricadíjak miatt. 2004-ben 1,12 milliárd korona (30,19 millió euró), 2005-ben 1,6 milliárd korona autópályadíjat szedett be az autópálya-üzemeltető, 2006-ban - hozzávetőleg - 1,7 milliárd koronát.