Mégsem fúrhatják tovább az M6-alagutakat

Vágólapra másolva!
Noha az alagútfúrást végző konzorcium szerdán bejelentette, hogy a független szakértői vélemény szerint folytathatja az M6-os autópálya nyáron beomlott alagútjának - és a nyomvonalon lévő három másiknak - az építését, egy napra rá kiderült, hogy ehhez nincs meg az engedélye.
Vágólapra másolva!

Az M6-alagutak folytatásához egyebek között a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a területen illetékes pécsi bányakapitányság engedélyére is szükség van. Előbbi még nem nyilatkozott róla, hogy megadja-e, utóbbi viszont igen: a Népszabadság Online tudósítása szerint Kerekes Ferenc bányakapitány úgy véli, a konzorcium szakértői egyelőre nem adtak megnyugtató választ arra, hogy az alagútépítés biztosításánál alkalmazott technológia megfelelő-e.

Az [origo] megkereste Kerekes Ferencet, aki azzal magyarázta álláspontját, hogy a bányakapitányság szeretné megtudni, pontosan milyen műszaki tartalomra alapozza a konzorcium azt, amit állít. Egyeztetni kell az információkat - fogalmazott. Példaként említette azt az állítást, hogy a négy alagút esetében azonosak a körülmények - a kapitányság szerint azonban tisztázni kell, mit értenek ezen a szakértők, hiszen a vizesedések már okozhattak jelentős eltérést.

A konzorcium által felkért független szakértők egyike dr. Mecsi József, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának dékánja. A professzor kérdésünkre leszögezte, egyelőre nem rendelkezik elég háttérnformációval ahhoz, hogy reagálni tudjon a bányakapitányság döntésére, de annyit elmondott, geológialiag rendkívüli heterogén területről van szó, ezért egyetért azzal, hogy szükség lehet további vizsgálatokra, talajszondázásokra. Ezek alapján valószínűleg készülni fog egy bővebb, részletesebb szakvélemény.