Nőtt a Kraft Foods profitja

Vágólapra másolva!
A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari csoportja, az amerikai Kraft Foods Inc. hétfőn 732 millió dolláros adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 3,5 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 707 milliónál.
Vágólapra másolva!

A nettó bevétele, 11,176 milliárd dollár, 21,4 százalékkal haladta meg a tavalyi második negyedévi 9,205 milliárdot. Az elemzők most csak 10,7 milliárdos bevételt vártak.

A bevétel növekedéséhez 9,6 százalékpontot tett hozzá a francia Danone aprósütemény, gabonapehely és müzli üzletágának tavaly őszi megszerzése, és további 5,6 százalékponttal járult hozzá a dollár árfolyamvesztése. A szerves növekedés 6,9 százalékos volt, ehhez 7,2 százalékponttal járult hozzá az áremelés, az energia- és a nyersanyagárak emelkedését ellensúlyozandó, további 0,7 százalékpontot hozott a termékszerkezet javítása, viszont 1 százalékpontot elvitt a forgalom mennyiségi csökkenése, az áremelések miatt.

A profit a forgalom növekedésétől elmaradó ütemben nőtt, ezt részint a több adó, részint az magyarázza, hogy a Kraft Foodsnak versenyfelügyeleti okból meg kellett válnia a Danone-tól szerzett üzletág egyes részeitől, és ezen vesztesége volt.

A Danone tavaly novemberben 5,3 milliárd euróért eladta az aprósütemény, gabonapehely és müzli üzletágát - Latin-Amerikán és Indián kívül - a világ legnagyobb aprósütemény-gyártójának, az amerikai Kraft Foods Inc.-nek, 5,3 milliárd euróért, benne a Győri Keksszel is.

A Kraft-ügylethez még novemberben a Balaton szelet piaci versenyszabadságának biztosítását is feltételül szabta az Európai Bizottság. Brüsszel hozzájárult, hogy a Kraft Foods megvegye a részleget a Danone-tól, de több feltételt szabott, köztük azt, hogy a cég mondjon le néhány nemzeti márkáról: spanyol, cseh, szlovák, belga ostyás csokoládéfélékről és a magyar csokiról. Az amerikai csoport teljesítette az EU-bizottság előírását, ennek jegyében a Nestlé Hungária Kft. idén áprilisban megvette a Balaton szelet márkát a Kraft Foodstól. A vételárat nem hozták nyilvánosságra.

Idén az első negyedévben a Kraft Foods a költségei miatt nyeresége csökkenését volt kénytelen elkönyvelni: adózott eredménye több mint 13 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 608 millió dollárra. Ugyanakkor a bevétele - a magasabb élelmiszerárak, a gyenge dollár és az új szerzemények miatt - közel 21 százalékkal, 10,4 milliárd dollárra nőtt. A felvásárlások és az árfolyamhatások kiszűrésével a bevétel 8 százalékkal bővült. A magas költségeket a konszern átalakítása révén az év végéig közel egymilliárd dollárral tervezik lefaragni.