Csökkent az Unilever profitja

Vágólapra másolva!
Több mint 200 millió euróval, azaz mintegy 20 százalékkal 909 millió euróra esett a világ kettes számú fogyasztási cikkeket gyártó óriásvállalatának, a holland-brit Unilevernek az eredménye az idei második negyedévben. A profit megcsappanását elsősorban a termékekhez felhasznált nyersanyagok és nem utolsó sorban egyes növényi olajok árának nagy, az idei első félévben összesen egymilliárd eurót is kitevő emelkedésével indokolta a vállalat. A pálmaolaj árának drágulása 44 százalékos volt az egy évvel korábbihoz képest.
Vágólapra másolva!

Terhelte a vállalati eredményt a létszámcsökkentések költsége. A vállalat 2010-ig összesen 20 ezer munkahelyét szeretné megszüntetni.

Eladásainak volumene Európában 2,9 százalékkal esett vissza a negyedévben, globálisan ez idő alatt 1 százalékkal 10,4 milliárd euróra, de azonos termékkörre számolva az érték, az Unilever áremeléseinek köszönhetően 6,8 nőtt. Az áremelés mértéke egészében 7,4 százalék volt.

A vállalatóriás több érdekeltségétől vált vagy válik meg, miközben a jelentések szerint ezek együtt mintegy évi 2 milliárd eurós bevételt biztosítanak.