Az EADS ismét nyereséges

Vágólapra másolva!
Az Airbust gyártó nyugat-európai légi, hadi és űripari csoport, az EADS 403 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, több mint öt és félszer többet a tavalyi első félévi 71 milliónál. A második negyedévi eredmény 118 millió euróra csökkent az első negyedévi 285 millióról, a teljes félévi eredmény elmaradt az elemzők várta 661 milliótól, de a csoport így is már három nyereséges negyedévet tudhat maga mögött, miután előzőleg öt negyedévből négyben vesztesége volt az A380-as óriásgép és más gépek kiszállításának késedelmei és nagy költségei miatt.
Vágólapra másolva!

A takarékossági program nyomán az üzemi eredménye 1,16 milliárd euróra nőtt a tavalyi első félévi 358 millióhoz képest, a bevétele 7 százalékkal 19,7 milliárd euróra emelkedett 18,4 milliárdhoz képest. A második negyedévben 5 százalékkal nőtt a bevétel az egy évvel azelőttihez képest. Az elemzők 1,46 milliárd eurós üzemi eredményre és 19,61 milliárd eurós bevételre számítottak a mostani első félévről.

Egész évre továbbra is 1,8 milliárd eurós üzemi eredményre, több mint 40 milliárd eurós bevételre, körülbelül 470 Airbus repülőgép kiszállítására és több mint 850 repülőgépre szóló új megrendelésre számítanak a csoportnál. Az első negyedév után még csak 700 repülőgép megrendelését várták egész évre.

Az első félévben az új megrendelések értéke 51,2 milliárd euróra csökkent a tavalyi első félévi 70,1 milliárdhoz képest, a teljesítendő megrendelések értéke a félév végén 354,2 milliárd euró volt a tavaly év végi 339,5 milliárd után.

Tavaly a vártnál is nagyobb volt az EADS adó utáni vesztesége az A380-as óriás utasszálllító repülőgép, továbbá az.

A350-es és más gépek kiszállításának késlekedése, illetve a dollár gyengülése miatt. A negyedik negyedben azonban már ismét nyereséget könyvelhetett el a csoport.A csoportnak tavaly 446 millió eurós vesztesége volt az adó utáni rubrikában a 2006-os, 99 milliós adózott eredmény helyett.

Az üzemi eredmény 52 millió euró volt, egy évvel korábban 399 milliót tett ki. A bevétel 39,1 milliárd euróra csökkent 39,43 milliárdról.Az Airbus üzemi vesztesége 881 millió euróra nőtt a 2006-os, 572 milliós hiányról, a bevétele kissé nőtt, 25,216 milliárd euróra 25,19 milliárdról.

Idén az Airbusnál körülbelül 470 repülőgép átadására, de a tavalyinál kevesebb új megrendelésre számítanak. Ebben az évben is erős a verseny laz átadásokban, miközben az Airbus gyorsítani próbálja a kiszállítást, a Boeingnél viszont késés várható a Dreamliner kiadásában.

Tavaly, azaz 2007-ben az Airbus 1341 gépre kapott megrendelést, összesen 157,1 milliárd dollárért listaáron, ez új vállalati rekord, de elmaradt - már második éve - az amerikai Boeing tavalyi 1413 végleges megrendelésétől, amely a Boeingnél is vállalati, de egyszersmind iparági rekord volt. 2006-ban az Airbus 790, a Boeing 1044 gépre kapott végleges megrendelést, vagyis a különbség tavaly csökkent.

Az Airbus tavaly október 15-én átadta első A380-as óriásgépét az első tulajdonosnak, a Singapore Airlinesnak. A villamos vezetékek szerelési problémái miatt 2006. júniusban és októberben két lépésben meghirdetett, összesen egyéves szállítási késedelem következtében az A380-as fejlesztése a 2000-ben tervezett 10 milliárd euró helyett 14 milliárdba került. Emiatt az EADS-nál vezetőváltás volt, és széleskörű takarékossági, átszervezési programot kellett kidolgozni, benne nyugat-európai üzemegységek eladásával.

Az Airbus bevétele 13,6 százalékkal 25,19 milliárd euróra emelkedett a 2005-ös 22,179 milliárdról, azonban az A380-as, az A400M-es és az A350-es repülőgépek késedelmei 3,4 milliárd eurós kárt okoztak, így a részleg üzemi mérlegében 572 millió eurós éves hiány keletkezett, a 2005-ös 2,307 milliárdos többlet helyett. Ezért az EADS üzemi eredménye csak 399 millió euró lett 2006-ban az előző évi, 2,852 milliárd euró helyett.