Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár ellen a fogyasztók megtévesztésének gyanújával indított eljárást, a pénzügyi szolgáltató ugyanis kötelezettséget vállalt arra, hogy kárpótolja a fogyasztóit, tájékoztató kampányt indít számukra és átalakítja saját tájékoztatási gyakorlatát - közölte a GVH szerdán.
Vágólapra másolva!

A versenyhivatal korábban észlelte, hogy az AXA honlapján a nyugdíjpénztár működésével kapcsolatosan megjelent - a pénztári termékek fogyasztók számára lényeges tulajdonságaira, költségekre, hozamadatokra vonatkozó - tájékoztatással a cég valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.

A versenyhatósági eljárás hatására az AXA vállalta, hogy a 2007. szeptember 3. és október 30. között az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztárba egyénileg belépett tagoknak tájékoztatást nyújt a vele szemben indított versenyfelügyeleti eljárásról, a pénztár működésével kapcsolatos lényeges információkról, valamint biztosítja részükre a díjmentes kilépés lehetőségét.

A pénzügyi szolgáltató magán- és önkéntes nyugdíjpénztári szolgáltatás termékjellemzőiről érdemi és informatív tájékoztatásokat tesz közzé, a pályakezdők számára készített Start Pakk információs csomagot kiegészíti a hazai nyugdíjpénztári rendszerről, kialakulásáról, jellegzetességeiről, szabályozási rendszeréről szóló kétoldalas tájékoztatóval, illetve az AXA mobil ügyfélszolgálatra támaszkodva a már belépett tagság körében tájékoztató kampányt indít ugyan ebben a témakörben 2008. június-július hónapban.

A tájékoztatási struktúra jövőbeni átalakításával kapcsolatban az AXA vállalta, hogy hirdetési tevékenysége során mind névhasználatban, mind a tájékoztatásban a fogyasztó számára érzékelhető módon elválasztja egymástól az egyes nyugdíjpénztári ágakat - önkéntes, illetve magán - és a megjelenítési környezettől elkülönítetten feltünteti, hogy a tájékoztatás mely ágat érinti, továbbá kerüli a piacelsőségi jelzők használatát.