Drágább lesz megépíteni a Nabuccót

Vágólapra másolva!
A nyersolaj magas ára és az acél iránti növekvő kereslet megnöveli a beruházási költségeket. A Nabucco-nak 2 millió tonna acélra, 200 000 csőelemre és több mint 30 kompresszorra van szüksége. A Nabucco versenyképessége a kivitelező tervei szerint továbbra is erős marad, mert az energia iránti nagy kereslet biztosítja az energiaszektor projektjeinek jövedelmezőségét - olvasható a Nabucco hivatalos sajtóközleményében.
Vágólapra másolva!

Reinhard Mitschek, a Nabucco Gaspipeline International ügyvezetője a társaság irányító bizottságának határozatai alapján elmondta: "A Nabucco 2005-ben készített megvalósíthatósági tanulmánya a csővezeték teljes megépítésére 5 milliárd euró beruházási költséget irányzott elő. Azóta a nyersolaj ára több mint kétszeresére nőtt, ez valamennyi elsődleges energiaforrás árának növekedéséhez vezetett, így nőtt az acél ára is. Ehhez még hozzáadódik az acél iránti megnövekedett kereslet, amelyet a jelentős beruházások nagy száma indukál, és az acélipari társaságok természetesen élnek a helyzetből adódó előnyökkel."

A Nabucco 3300 km hosszú, évi 31 milliárd köbméter kapacitású csővezetékének megépítéséhez szükséges beruházási ráfordítások a legújabb adatok szerint elérik a 7,9 milliárd eurót.

A Nabucco konzorcium felülvizsgálta várható beruházási ráfordításait, ennek eredménye a módosított érték. A beruházás versenyképességére a Nabucco projekt vezetősége szerint nincs hatással a költségnövekedés: az energia iránti nagy kereslet magasabb gázárakat és ugyancsak magasabb szállítási díjakat eredményez, s ez kifejezetten jövedelmezővé teszi a Nabucco-t - áll a Nabucco hivatalos közleményében.

A Nabucco Gaspipeline International GmbH rövidesen megkezdi a piaci igény felmérését, hogy előkészítse szállítókapacitásának előjegyzését, amely iránt a piac eddig is nagy érdeklődést mutatott.