Száz felett a hipermarketek száma

Vágólapra másolva!
A hipermarketek száma 125-re nőtt Magyarországon, ezzel párhuzamosan e kereskedelmi csatorna piaci részesedése az élelmiszerkereskedelemben 2 százalékkal, a vegyi áruk között pedig egy százalékkal nőtt az elmúlt 12 hónapban, az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Nielsen piackutató vállalat.
Vágólapra másolva!

Tavaly és az idén a Tesco 13, az Interspar pedig 3 új hipermarketet nyitott, ezzel a Tesco áruházlánc egységeinek száma elérte a 76, az Interspar egységeinek száma pedig a 29 darabot. Az Auchan 10, a Cora 7, a CBA pedig egy áruházzal rendelkezik a magyar piacon.
A boltok számának növekedésével együtt az eladások tekintetében is erősödött a hipermarketek pozíciója tavaly, ugyanis értékben 11 százalékkal nőtt a - Nielsen által vizsgált 90 - élelmiszer kiskereskedelmi forgalma a hipermarketekben.

A hipermarketek, az egy évvel korábbi 29 százalékkal szemben, az elmúlt 12 hónapban 31 százalékkal részesedtek az élelmiszerek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából. Ezt az átlagot, a tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül legjobban a sajt haladta meg, majd az ásványvíz, húskészítmény és gyümölcsjoghurt következett. Átlag alatt marad a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, kávé, hűtött szeletes édesség és tejföl részaránya.

A frissen, akár naponta szükséges élelmiszerek vásárlásánál komoly konkurenciát jelentenek a lakóhely közeli boltok a hipermarketekkel szemben.