A közgyűlés elfogadta az igazgatóság előterjesztését, amely szerint a bank 21,1 milliárd forintos mérleg szerinti eredményéből 10 milliárd forint osztalékot fizetnek a részvényeseknek 11,1 milliárd forintot pedig a bank eredménytartalékába helyeznek. A társaság törzsrészvényei után a névérték 18,72 százaléka, az osztalékelsőbbségi részvények után pedig a névérték 28,08 százaléka.
A konszolidált csoport 2007-es eredményének több mint háromnegyedét az Erste Bank eredménye teszi ki. A leányvállalatok közül az Erste Befektetési Zrt.-t jelenleg a magyar tőkepiac vezető brókercégeként tartják számon, piaci forgalma 2,2 milliárd forintos adózott eredmény mellett tavaly meghaladta a 2 500 milliárd forintot.
Az Erste Leasing 2007-ben 82,3 milliárd forintot helyezett ki, így a piaci csökkenés ellenére képes volt megtartani az új gépjármű és motorfinanszírozási piacon elért harmadik helyét, 12 százalékos piaci részesedés mellett. Az Erste Faktor Zrt. 2007-ben 37 milliárd forint faktoring forgalmat bonyolított, amely alapján az ötödik a magyarországi faktorcégek rangsorában, hozzávetőlegesen 5 százalékos piaci részesedéssel.
Újabb fiókok, alternatív értékesítési módszerek
Az értékesítési csatornák szélesítése céljából az Erste
A tavalyi év során tizennégy új fiók nyílt Budapesten és vidéken, így 2007. év végére már 196 fiók állt az ügyfelek rendelkezésére. Ugyanakkor az értékesítési hálózatban 2 600 lakossági hitelközvetítőt tartott nyilván a pénzintézet.
Az értékesítési csatornák szélesítése céljából az Erste 2007-ben tovább mélyítette stratégiai együttműködését a Magyar Postával, amelynek keretében 324 postahelyet látott el közvetlen banki kapcsolattal, ahol jelenleg számlavezetés, személyi kölcsön ügyintézés, illetve befektetési jegyek értékesítése folyik.
Célpontban a lakosság és a kisvállkozások
Az üzleti tevékenység középpontjában továbbra is a lakosságnak, valamint a kis- és középvállalkozásoknak nyújtott szolgáltatások állnak. Idén alapvető cél, hogy az ügyfelek számára jól használhatóak és érthetőbbek legyenek a bankcsoport termékei.
A banknál a végéhez közeledik az elmúlt években végrehajtott nagyszabású hálózatfejlesztési program, az év végi cél 210 fiók. Tovább erősödnek ugyanakkor az alternatív értékesítési csatornák, az ügynöki hálózat, az [origo] klikkbank, valamint a Posta Pénzügyi Szolgáltatások.
Középtávon az Erste Bank változatlanul növekedési stratégiát követ, és üzletágaktól függően 15-20 százalék körüli piaci részesedés elérését tűzte célul. A lakosságnak nyújtott szolgáltatásokon belül az ingatlan alapú hitelezésre és a betéti termékekre összpontosítanak; a vállalati piacon a kis- és középvállalkozások és az önkormányzati szektor, illetve az uniós fejlesztések kapnak kiemelt figyelmet.