A bajor autógyár idén 1,5 milliónál több gépkocsit értékesíthet, és az adózás előtti profit magasabb lehet, mint 2007-ben - idézte Norbert Reithofer szavait a BBC. Ugyanakkor az erős euró, az USA gazdasági növekedésének lassulása és a magas nyersanyagárak "nagy kihívásokat" jelentenek szerinte.
A BMW legnagyobb exportpiaca az Amerikai Egyesült Államok, és a német vállalatnak mintegy félmilliárd eurójába került az árfolyamváltozások fedezése. Mivel a BMW az amerikai piac legsikeresebb európai gyártója, ezért a céget a dollár árfolyamának gyengélkedése versenytársainál érzékenyebben érinti.
A német cég nemrég jelentette be, hogy 750 millió dollárt tervez invesztál a tengerentúli gyártásba, így az ottani gyártókapacitás a jelenlegi 160 ezerről 240 ezerre nőne 2012-től. Mindez 500 új amerikai munkahelyet teremtene az után, hogy a cég idén 7,5 százalékkal csökkentené a németországi munkaerőt.