Unilever: zsinórban három jó év

Vágólapra másolva!
Az Unilever fogyasztási cikkeket gyártó konszern adózás utáni eredménye 721 millió euróra csökkent az előző év azonos időszakának 2,03 milliárd eurós eredményéhez képest. Az amerikai lassuló fogyasztási keresletnövekedés mellett ez is jó eredménynek számít.
Vágólapra másolva!

A konszern árbevétele viszont a várakozásokat meghaladóan 6,1 százalékkal, 9,89 milliárd euróra bővült. Az elemzők 4-5,6 százalék közötti növekedést vártak, 2007 egészére pedig 5,1 százalékot adtak meg.

Gyorsult az eladások növekedése Európában, de az Egyesült Államokban is, jóllehet a tengerentúlon általában lassult a fogyasztói kereslet növekedése. A kedvező negyedik negyedévi eladási adatok alapján a konszern vezetője szerint 2007 már a harmadik, folyamatos értékesítés-növekedéssel jellemezhető év lesz.

A konszern vezérigazgatója szerint az eladások a 2008-ban a 3-5 százalékos sáv felső határán mozognak majd.

A negyedik negyedben az Unilever megvált a fagyasztott élelmiszerek európai részlegétől,- ebből 1,2 milliárd eurós bevétele származott. A részvényenkénti eredmény 1,35 euróra nőtt, a várakozásokban szereplő 1,31 euróval szemben, a kifizetett osztalék pedig 7 százalékkal nőtt.