Az Electrolux 6,4 millió terméket adott el tavaly, szemben az egy évvel korábbi 5,9 millióval. A termékek 70 százalékát Nyugat-Európába szállítják.
A bevétel növekedés mögött főként a jászberényi és nyíregyházi gyárak termelési volumenének emelkedése áll. A nyíregyházi hűtőszekrény gyárban tavaly 30 százalékkal több terméket állítottak elő, mint 2006-ban.
A társaság nyereségéről anyavállalati előírások miatt nem hoznak nyilvánosságra adatot. Tavaly 2,7 százalékkal nőtt a magyar háztartásigép-piac, miközben az átlagárak 0,2 százalékkal mérséklődtek - mondta Belényesi Zsolt, a vállalat belföldi értékesítési igazgatója. A növekedés fő hajtóereje az alacsonyabb árkategóriájú készülékek iránt kereslet növekedése volt.
Az Electrolux Lehel tavaly 5,5 milliárd forintot fordított beruházásra, amiből 3,36 milliárd forintot a jászberényi hűtőszekrény- és fagyasztóláda gyár fejlesztésre költöttek. A fejlesztéseknek köszönhetően az alkalmazottak létszáma 4437 emberről 4785-re emelkedett tavaly. Az idén várhatóan további 5,5 milliárd forintot fordítanak fejlesztésre, 1991 és 2007 között 75 milliárd forintot költött beruházásokra.
Az 57 ezer főt alkalmazó Electrolux-csoport tavaly világszerte 105 milliárd svéd korona árbevételt ért el, az üzleti eredménye pedig 4,6 milliárd svéd korona volt. Tavaly a vállalat 17 gyárat zárt be világszerte, míg háromban kapacitáscsökkentést hajtott végre. A svéd cég világszerte 9 új gyárat hozott létre alacsonyabb költségű országokban. Takács János kérdésekre válaszolva elmondta: nincs szó arról, hogy Magyarországról elvinnének termelést. A cél az, hogy minél jobb minőségű készülékeket, minél hatékonyabban állítsanak elő.