Budapest lett a régió Nokia-központja

Vágólapra másolva!
A Nokia világszintű átalakítása érinti a budapesti irodát is, amely új felelősségi területeket kap: januártól a dél-kelet európai, regionálisan 11 piac is hozzá tartozik. A cég 2008-ban a végponttól végpontig történő szolgáltatás nyújtását tűzte ki célul.
Vágólapra másolva!

Greig Williams, a Nokia magyarországi, illetve délkelet európai vezetője hozzátette: Budapestez tartozik a régió piaci irányítása, ezen belül például a marketing, a új termékek piacra történő bevezetése, a ügyfélszolgálati tevékenység, és a kommunikáció. A régiós ügyeket 60 ember intézi majd, 45 Magyarországról. A Nokia a komáromi gyárában és Budapesten mintegy 6000 alkalmazottat foglalkoztat: Komáromban mintegy 5500-an dolgoznak.

Greig Williams elmondta: a Nokia négy területre koncentrál 2008-ban. Arra törekszik, hogy továbbra is vezető pozícióban maradjon világszinten a mobilkészülék-piacon. A második és harmadik cél az, hogy a mobil internet és az üzleti megoldások elterjedése felgyorsuljon, míg a negyedik a hálózati közös céghez, a Nokia-Siemens Networkhoz kapcsolódik: azaz minél jobb végponttól végpontig történő szolgáltatás tudjon nyújtani a Nokia, kihasználva a hálózatokban rejlő tudást. Ennek jó példája a mobiltelevíziós szolgáltatás.

Ahhoz, hogy a célokat a társaság el tudja érni, strukturális és irányítási változtatások is szükségesek: így például a készülékekkel kapcsolatos tevékenységeket egy szervezetben koncentrálja, ami mobiltelefon, a multimédia és vállalati megoldások hardver oldalának összevonásával jár. A másik terület szolgáltatásokat és szoftverekkel kapcsolatos, míg a harmadik a piaci tevékenységet fogja össze.

Kérdésekre válaszolva elhangzott: a felhasználók többsége három célra, beszélgetésre, szövegátvitelre (SMS) használja telefonját, illetve az idővel, az órával kapcsolatos funkcióit veszi igénybe.