Egyre többen veszik az egyesített bérletet

Vágólapra másolva!
Októberben adták el a legtöbbet, 47 ezer darabot története során a budapesti egyesített bérletekből (beb). Az átlagos havi darabszám a tavalyi 25 ezerről idén ötezerrel nőtt - mondta el Denke Zsolt, a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) Kht. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak.
Vágólapra másolva!

Az elővárosi autóbusz- és vasúti szolgáltatók beb miatti bevételkiesésének ellentételezésére a BKSZ idén 1,4 milliárd forintot kapott a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól és a fővárostól kétharmad-egyharmad arányban. Ebből egymilliárdot meghaladóan kapott a MÁV és a MÁV-Start, a többit a Volán-társaságok. A 2007. évi bevételkiesés várhatóan 360 millió forinttal maradhat el a kifizetett kompenzációtól, ezt 2008-ra a főváros és a GKM költségvetésébe az 1,8 milliárd forintot meghaladó kompenzációs kereten felül betervezték. Minél többen veszik igénybe az egyesített bérleteket és a csatlakozó helyközi jegyeket, bérleteket, annál nagyobb a pótlás összege - indokolta az emelkedést Denke Zsolt.

A BKSZ Kht. idén további 740 millió forint támogatást is kapott a szaktárcától és a fővárostól. Ezekből több kutatás-fejlesztési munkát finanszíroztak. Közülük a szakember kiemelte a budapesti regionális gyorsvasút stratégiai és megvalósíthatósági tervét, amelyet a német S-Bahn mintájára terveznek meg. A terv a 2034-ig terjedő időszakra javasol vasútfejlesztéseket Budapesten és a BKSZ teljes területén. Ennek első üteme - a GKM kezdeményezésére létrejött NIF Zrt.-BKSZ Kht. együttműködés alapján - az Új Magyarország fejlesztési terv keretében megvalósuló budapesti elővárosi vasút fejlesztése lesz. Ehhez kapcsolódik a központi elővárosi vasúttársaság megalakításának javaslata, amely a BKV HÉV- és a MÁV-Start elővárosi üzletágából jöhetne létre, és integrált vasútként üzemelhet a kialakítandó budapesti regionális gyorsvasúton.