Legördült az utolsó Ikarus

Vágólapra másolva!
Több százezer eladott busz a világ 50 országába, 58 év alatt. Az Ikarus-gyár utolsó példányát többen megsiratták. A cég gyártósorairól kedden gurult le az utolsó magyar busz. A gyár régi és mostani dolgozói sorfalat álltak Budapesten a mátyásföldi gyár előtt. A nagy múltú vállalat még hat buszt készít, de azok már nem Ikarus néven futnak majd.
Vágólapra másolva!

Elbúcsúztak kedden délután a dolgozók az utolsó Ikarus busz elkészítése után a gyártól. Megszünik ugyanis a mátyásföldi Ikarus-gyár. Érthetetlennek tartják az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár dolgozói a cég megszüntetésének tervét. Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. magyar munkavállalói csalódottan és megdöbbenéssel vették tudomásul a tulajdonosok tervét, miszerint megszüntetik az egyedi buszok gyártását, és a dolgozókat elbocsátják, ennek kedden hangot is adtak

Egy archív felvételen is látszik, amint "Gercsó Miska berakja" a motorburkoló elemet a legkedveltebb Ikarusba, az úgynevezett "farosba" még 1952-ben. Az egyedi hátsó motoros buszért még Afrikából is ide jöttek. Bár Egyiptomba is került a "Farosból", nem ez volt az Ikarus legsikeresebb darabja.

Sokan még ma is 15-20 éves Ikarus buszokkal utaznak a reggeli dugóban. Még tervezőjük is.

Mind a városi forgalomra tartalmazott optimális megoldást, mind a távolsági forgalomra. Ez egyedülálló. Azóta se sikerült senkinek. És talán ez eredményezhette azt, hogy kb. 330-340 ezer darabot adtak el ebből a típuscsaládból - mondta Finta László, korábbi formatervező.

Forrás: MTI

Fénykorában több ezer embernek adott munkát a gyár

Az Ikarus-gyár utolsó darabjai. A cég 58 éve alatt több mint 40 ezren dolgoztak a szalagok mellett. Közülük sokan eljöttek búcsúzni.

Az utolsó Ikarusoknak a gyár régi alkalmazottai álltak sorfalat, de sok idejük nem volt nosztalgiázni, mert ezeket pár perc múlva elvitte az új tulajdonos.

A jelenleg francia többségi tulajdonú Ikarus-gyárban még hat busz készül, de ezek már nem Ikarus néven futnak majd ki.