Elbúcsúztak kedden délután a dolgozók az utolsó Ikarus busz elkészítése után a gyártól. Megszünik ugyanis a mátyásföldi Ikarus-gyár. Érthetetlennek tartják az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár dolgozói a cég megszüntetésének tervét. Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. magyar munkavállalói csalódottan és megdöbbenéssel vették tudomásul a tulajdonosok tervét, miszerint megszüntetik az egyedi buszok gyártását, és a dolgozókat elbocsátják, ennek kedden hangot is adtak
Egy archív felvételen is látszik, amint "Gercsó Miska berakja" a motorburkoló elemet a legkedveltebb Ikarusba, az úgynevezett "farosba" még 1952-ben. Az egyedi hátsó motoros buszért még Afrikából is ide jöttek. Bár Egyiptomba is került a "Farosból", nem ez volt az Ikarus legsikeresebb darabja.
Sokan még ma is 15-20 éves Ikarus buszokkal utaznak a reggeli dugóban. Még tervezőjük is.
Mind a városi forgalomra tartalmazott optimális megoldást, mind a távolsági forgalomra. Ez egyedülálló. Azóta se sikerült senkinek. És talán ez eredményezhette azt, hogy kb. 330-340 ezer darabot adtak el ebből a típuscsaládból - mondta Finta László, korábbi formatervező.
Fénykorában több ezer embernek adott munkát a gyár
Az Ikarus-gyár utolsó darabjai. A cég 58 éve alatt több mint 40 ezren dolgoztak a szalagok mellett. Közülük sokan eljöttek búcsúzni.
Az utolsó Ikarusoknak a gyár régi alkalmazottai álltak sorfalat, de sok idejük nem volt nosztalgiázni, mert ezeket pár perc múlva elvitte az új tulajdonos.
A jelenleg francia többségi tulajdonú Ikarus-gyárban még hat busz készül, de ezek már nem Ikarus néven futnak majd ki.