A fővárosiak többsége nemcsak a magas számlák miatt fogja a fejét évek óta, de a be nem fizetett közüzemi számlák miatt is. A díjbeszedő Díjbeszedő Holding Zrt. 45 milliárd forint le nem járt követelést vásárolt meg az 5 közmű cégtől tavaly. Míg az idén ez az összeg 50-52 milliárd körüli lesz.
Hogy megéri vagy sem az 5 év múlva, derül ki - mondta az [origo] kérdésére Kovács Zoltán vezérigazgató. A díjbeszedő ugyanis minden egyes követelést megvizsgál, és jogi úton hajtja be a számlatartozást. Először felszólítják az adóst, majd fizetési meghagyást postáznak és csak utána indulhat végrehajtási eljásár.
A végén ugyan kamatosan fizet az adós, de a gyakorlat szerint amíg lehet sakkozik a ki nem fizetett számlákkal. Más cégek viszont úgy vásárolják meg a le nem jár követelést, hogy ha már bizonyos százalékát behajtják meg vannak elégedve a teljesítménnyel.
A cégnek összesen 200 ezer jogügylete van ebből mintegy 4 000 már peres úton "halad". A cég egyébként a dinamikus árbevétel-növekedés mellett igyekszik a már jelenleg is több lábon álló működést hosszú távon biztosítani. Ezt a célt szolgálja az a törekvése, hogy ügyfél- és szolgáltatásközpontú működését fokozatosan az egész országra, sőt, a határokon túlra is kiterjessze. A közeljövőben, Romániában szeretnék megvetni a lábukat.
A csoport fő tevékenysége a közüzemek részére végzett számlázási- és díjbeszedési, valamint az ehhez kapcsolódó követelésvásárlási szolgáltatás, amellyel kellően nagyszámú ügyféllel rendelkező társaságokat céloz meg. Az üzletág növekedésének egyik fő alapja a jelenlegi budapesti közüzemek számára nyújtott szolgáltatások vidéki nagyvárosokban történő bevezetése.
Jelenleg 750 ezer fővárosinak küldenek számlát különböző gyakorisággal. Az idén megszerzett ISO 27001 információbiztonsági tanúsítvány is azt bizonyítja, hogy a számlát mindenki megkapja időben. Az már más kérdés, hogy a csoportos beszedés miatt néha csillagászati összegeket postáznak a fővárosiaknak. Hiszen egy számlán érkezik a szemét, a víz, a fűtés és a kéményseprés havdíja is.