A Strabag vezette konzorcium mérsékelt ajánlatán, hiszen az előző körben még 300 milliárd forintról szólt a vállalása. Csökkentett az összegen - az árajánlat alapján - most is a második helyen szereplő M6-M60 Mecsek Konzorcium, amelynek tagjai között van egyebek között a Bilfinger, az osztrák Porr, a francia Vinci Concessions és a Vinci SA. A konzorcium az előző körben még 370 milliárdért vállalta volna a beruházást, most viszont már "csak" 286 milliárdot ajánlott - írja a Napi Gazdaság.
Szintén visszavett árajánlatából a harmadik helyen szereplő, a portugál Mota vezette Alisca Sopianae Konzorcium, s tagjai között szerepel a Ferihegyi repülőtér tulajdonosa, a német Hochtief. E csoportosulás korábban 410 milliárd forintos árajánlattal volt a harmadik.
Úgy tűnik tehát, hogy a Strabag technológiai előnye - amelyet például a horvátországi alagút-építésekben is csiszolhatott - megmutatkozott a mostani árajánlatokban is (a megépítendő M6-os sztrádaszakaszokon összesen 7-7 alagút lesz majd). S bár nem az ár az egyetlen bírálati szempont, de legtöbbet ez nyom a latban, s az ajánlatok egyéb elemeiben - garancia, vállalási határidő, ez utóbbi azért sem mutathat lényegi különbséget, mert 2010-re el kell készülnie a sztrádának - nem lehet lényeges eltérés, kirajzolódni látszik a végeredmény, bár a döntésre egy ideig még várni kell.
Az ajánlati árak viszont immár közelítenek a Kóka János gazdasági miniszter által korábban megfogalmazott 200 milliárdhoz. A tárcavezető arra is ígéretet tett, hogy még az idén kiírják az M6-os másik, Dunaújváros-Szekszárd közötti 67 kilométeres szakaszának építésére vonatkozó pályázatot, ami a mostani, a M6/M60 ppp-konstrukcióval megegyező lesz.
A Strabag 266 milliárd forintért építené meg az M6-os Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly és Pécs közötti (az 58-as főútig vezető), összesen 79 kilométernyi szakaszát, illetve ezért az összegért 25 éven át üzemeltetné is azt.