Az NBC megvette a Hallmark tulajdonosát

Vágólapra másolva!
Az NBCU globális terjeszkedésének első mérföldköve a Hallmark Channelt működtető Sparrowhawk Media megvásárlása. Az amerikai médiaóriás gyors ütemben akarja tovább növelni kábeltelevíziós csatornáinak számát.
Vágólapra másolva!

Az NBC Universal aláírta a szerződést a Sparrowhawk Holdings és annak globális portfóliójának megvásárlásáról. Ez magában foglalja a holding pay-TV csatornáit, többek között a nemzetközi (azaz a nem amerikai) Hallmark Channeleket - derül ki a Hallmark Channelnek az [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.

A szerződés szerint az NBC Universal megvásárolja a nemzetközi Hallmark Channelek 18 műsorszórását, melyek 152 országban több mint 60 millió előfizetőhöz jutnak el az Egyesült Királyság, Európa, a Közel-Kelet, Afrika, Ausztrália, Latin-Amerika és Ázsia területén.

Az NBC célja, hogy a következő két-három évben több mint kétszeresére növelje hálózatában a nemzetközi kábeltelevíziók mennyiségét (az akvizícióval számuk már 30 fölött lesz). A Sparrowhawk csatornái ezentúl az NBCU kiterjedt portfóliójához fognak tartozni, melyben a Sci-Fi, a 13th Street, a Studio Universal és a Universal Channel csatornák voltak eddig.

"A Hallmark Channel-területek földrajzi elhelyezkedése kulcsfontosságú tényező számunkra, hiszen általuk megerősíthetjük pozíciónkat meglévő piacainkon, és további ázsiai és közép-európai piacokon érhetünk el növekedést" - mondta Jeff Zucker, az NBC Universal elnök-vezérigazgatója.

"A Sparrowhawk a Hallmark Channel csatornahálózat megvásárlása óta jelentős növekedést ért el, újabb csatornákat és műsorszórásokat indított, növelte alkalmazottai számát, és egy új közös vállalkozásba is kezdett a KidsCo csatorna létrehozásával. Nem árultuk a céget, de a lehetőség, hogy egy olyan nagy vállalattal egyesítsük erőinket, mint az NBC Universal, egyedülálló" - idézi a közlemény David Elsteint, a Sparrowhawk Media elnökét.

A Sparrowhawk tulajdonosai, a két fő részvényes, a Providence Equity Partners és a 3i vezetésével, a vállalat összes részvényét eladják az NBC Universalnak, így az NBC Universal tulajdonába kerülnek a Hallmark Channel nemzetközi (azaz nem amerikai) verziói, a Movies 24, a Diva TV, valamint a Sparrowhawk részesedése a KidsCóban.