Magyar gazdasági offenzíva Kínában

Vágólapra másolva!
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is megfordul Kínában a magyar árukat és a hazai befektetési lehetőségeket népszerűsítő, kilenc hónapos programsorozaton. Az már biztos, hogy a közeljövőben száz kínai cég tepelül Magyarorszáégra - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Vasárnap startol a magyar gazdaságot bemutató offenzíva Kínában. A négy szakaszban, kilenc helyszínen futó eseménysorozatot Gyurcsány Ferenc miniszterelnök nyitja meg Pekingben. A Magyar Évad Kínában címet viselő bemutatkozáshoz kötődő miniszterelnöki látogatás alatt a tervek szerint több nagy jelentőségű gazdasági megállapodást írnak alá.

Az informatikai, mezőgazdasági és környezetvédelmi együttműködés mellett a legjelentősebb üzlet a China Brand Trade Center létrehozásáról szóló szerződés lesz. Ennek értelmében a budapesti Asia Centerben és a mellette levő China Martban kétezer kínai cég telepszik meg, ott hozzák létre európai központjukat.

A magyar "hídfőállás" kiépítését a kínai kormány is támogatja, így nem csoda, hogy várhatóan már szeptemberben betelepül az első száz kínai vállalkozás, és rövid időn belül várhatóan már további ezer kínai cég hozza létre budapesti bázisát. A vállalkozások munkáját egy helpdesk is segíti majd, ahol különböző adminisztrációs ügyintézés mellett tanácsot kapnak a magyarországi és uniós partnerkapcsolatok építéséhez.

A magyar kormány a betelepülő cégek számára könnyített vízumügyintézést vezet be - mondta kérdésünkre Huszty András, a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott. A most induló rendezvénysorozatról még Ceng Pej-jen miniszterelnök-helyettes 2006-os látogatásakor állapodtak meg.

A kilenc nagyvárosban - így Pekingen kívül Sanghajban, Csengduban, Lanzsuban, Csindaóban, Urumcsiban, Sencsenben, Kantonban és Hongkongban - zajló események célja a magyar áruk bemutatása és az itteni befektetési lehetőségek megismertetése, de ezeken kívül a magyar kultúra, gasztronómia és turizmus is szerepet kap. A magyarországi cégek két tucat kiállításon vehetnek részt, ehhez a magyar állam az ITDH-n keresztül támogatás nyújt.

A kilenc hónapig, 2008 áprilisáig tartó Magyarország-roadshow költségeinek döntő többségét, azaz megközelítőleg 800 millió forintot a részt vevő tárcák - a GKM, az FVM és az Oktatási és Kulturális Minisztérium - fedezik, de hozzájárulnak a kiadásokhoz a cégek is.