Október elsején bont zászlót az MKB két új biztosítója - tájékoztatta a lapot Raveczky Zsolt, az MKB Életbiztosító és az MKB Általános Biztosító Zrt. vezérigazgatója. Az induláskor a bankhitelek mögé kínálnak életbiztosításokat, illetve csoportos kockázati életbiztosítási termékkel debütálnak majd.
Ugyancsak a banki hitelek jelentik a motivációt arra, hogy a nem életbiztosítási oldalon a lakásbiztosítás legyen az első termék, amely felkerül a kínálati palettára. November 1-jétől cascó-biztosítással bővül a szolgáltatási kör.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacra a novemberben esedékes kampány idején még nem, csak jövőre szeretnének belépni - erről még folyik egyeztetés a pénzügyi felügyelettel. Jövőre a kis- és középvállalati vagyonbiztosításokra is ráerősítene az MKB Biztosító, erre megfelelő alapot ad az MKB Bank közel 40 ezer kis- és középvállalkozói partnere.
Az induláskor a termékek értékesítésében több mint 80 százalékos aránnyal bír majd a banki vonal, ám Raveczky tervei szerint a jövőben más csatornákat - saját elektronikus értékesítés, alkuszok bevonása - is hangsúlyosan szeretnének kihasználni. A termékpalettát a lehetőségekhez képest igyekszik az MKB az átlagosnál magasabb jövedelmű, 250 ezres ügyfélkörére igazítani.
A tulajdonosi elvárás az, hogy az MKB 5 éven belül nullszaldós legyen, és 2-3 százalékos aránya legyen a magyar biztosítási piacon, ami a szakember szerint a tíz legnagyobb díjbevétellel rendelkező társaság közé emelheti a biztosítót.
A középtávú (5-10 éves) tervekben ugyanakkor a fő tulajdonos Versicherungskammer Bayern (VKB) messzebbre tekint. A cél az, hogy - összhangban a Bayerische Landesbank és az MKB közösen vitt régiós terjeszkedésével - a társaság is megjelenjen a környező országok biztosítási piacain is.