Dúl a háború az Online könyvpiacon

Vágólapra másolva!
A könyvesek sem ülnek a nyári uborkaszezonban tétlenül. Most az online könyvpiacon folyik csendesen a harc. A nagyobb cégek az újabb ügyfelekért egyre nagyobb kedvezményeket ajánlanak. Hogy ez mennyire jön be, az csak ősszel derül ki.
Vágólapra másolva!

Az internetes könyvkereskedelmet alakító legnagyobb szereplők - Bookline, Alexandra - míg korábban egymásra licitálva az árak terén versenyeztek, addig ez év júliusában, röpke két hét leforgása alatt előbb a Bookline.hu Nyrt., majd a Pécsi Direkt Kft. tulajdonában lévő Alexandra Online változtatta meg internetes rendelési feltételeit és a kedvezménnyekkel zsonglőrködnek - írja a Világgazdaság.

Jelenleg a nagyobb cégek egyforma, azaz 20 százalékos árengedményt adnak. A GVH tavaly határozatban tiltotta el ugyanis a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülését a versenykorlátozástól, ám az árharcot, úgy tűnik, az idén már maguk a terjesztők fogják vissza.

A júliusi változásig a Bookline egy és két könyvre 15, három vagy több kötetre pedig 25 százalék engedményt adott; miközben a jelenleginél szélesebb körben vállalt ingyenes kiszállítást, a szállítási díjak ma már csak nagyobb megrendelés esetén kedvezőek.

A hazai internetes könyvpiac bolti eladáshoz mért aránya a nyugat-európai mértéket közelíti, s ezzel el is érte korlátait. A teljes, tankönyveket nem tartalmazó kiskereskedelmi forgalom megközelítőleg tíz százaléka ma már az internetes értékesítési csatornákon keresztül történik, néhány éve ez még alig 1-2 százalékot tett ki. Ezzel egybecseng az Alexandránál megfogalmazott vélemény, miszerint az idén még az online eladás további növekedése várható, azonban idővel elér egy maximális szintet, amely a nemzetközi tapasztalatok alapján a Pécsi Direkt Kft. álláspontja szerint várhatóan nem lesz több az összpiaci értékesítés 10 százalékánál.