Tőzsdére készül a Wizz Air

Vágólapra másolva!
Nyáron vagy ősszel bekövetkezhet az, amit a Wizz Air eddig korainak nevezett: megjelenhet a londoni tőzsdén, s ott több százmillió fontot gyűjthet további terjeszkedéséhez. Kázmér Natasa, a cég kommunikációs vezetője a Világgazdaság megkeresésére semmilyen kommentárt nem fűzött az értesüléshez.
Vágólapra másolva!

Akár 500 millió fontra is rúghat a tervezett részvény-kibocsátásból befolyó összeg a brit The Daily Telegraph szerint. A pótlólagos tőkét a repülőgéppark fejlesztésére fordítaná a Wizz Air.

A tőzsdei megjelenéshez - sok egyéb mellett - általában három lezárt és könyvvizsgáló által hitelesített üzleti év szükséges. A kibocsátási eljárás egyúttal arra kényszeríti a vállalatot, hogy feltárja könyveit, s később rendszeresen jelentse fontosabb üzleti eseményeit, illetve nyilvánosságra hozza pénzügyi mutatóit.

A Wizz Air magyar diszkont légitársaság még jó ideig nem készül a tőzsdére, de még az előtt kimehet a tőkepiacra, hogy egyik-másik versenytársa tönkremegy, és a Wizz számára növekedési lehetőség nyílik. Váradi József, a társaság vezérigazgatója a közelmúltban nyilatkozott erről a Reuters hírügynökségnek.

A Wizz Air térségbeli riválisa, a szlovák Sky Europe részvényeinek a varsói és a bécsi tőzsdén való forgalmazására készül. Váradi szerint a magas üzemanyag-költségek meg fogják gyorsítani a konszolidációt az ágazatban.

Váradi úgy gondolja, hogy az üzemanyaghelyzet jó a társaságának, mert gyorsítani fogja a folyamatot. Szerinte az olcsójegyes társaságok száma hamarosan 4-6-ra csökken, miután egyesek tönkremennek, és mások egyesülnek. A vezérigazgató szerint a Wizz Air fajlagos költségei 30-40 százalékkal alacsonyabbak a versenytársakéinál, és így üzemanyag-felárat is bevezethettek. Ezt csökkenteni fogják, ha 80 százalék körül sikerül tartani a foglaltságot.A Wizz Air 2004 májusában lépett a magyar piacra, és az elmúlt években fokozatosan bővítette flottáját, bázisai számát és járatrendszerét. Jelenleg kilenc gép közlekedik a társaságnál, nyáron 13 darabosra nő a flotta. Öt év múlva a géppark akár 53 darabból is állhat, ehhez több mint elegendő lenne, ha tényleg összejönne a félmilliárd font.